آفتاب

آمریکا: اسرائیل را به دلیل شهرک‌سازی‌ها تحریم نمی‌کنیم

آمریکا: اسرائیل را به دلیل شهرک‌سازی‌ها تحریم نمی‌کنیم

در پی انتشار خبری از سوی روزنامه هاآرتص مبنی بر قصد آمریکا برای اعمال تحریم علیه رژیم صهیونیستی به دلیل شهرک‌سازی‌هایش، دولت آمریکا این مساله را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، "جن ساکی"، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره این خبر که هفته گذشته در روزنامه عبری‌زبان هاآرتص منتشر شد، گفت: اخبار و اطلاعات روزنامه‌ها مبنی بر این که ما قصد اعمال تحریم علیه اسرائیل را داریم، هیچ پایه و اساسی ندارد.

پیشتر کاخ سفید و همچنین وزارت خارجه آمریکا این خبر را تکذیب کرده بودند.

این روزنامه که این اطلاعات را به نقل از یکی از مسوولان بلندپایه رژیم صهیونیستی آورد، صراحتا از اصطلاح تحریم استفاده نکرد، بلکه از انجام "اقداماتی موثر" علیه شهرک‌سازی‌ها سخن گفت.

ساکی ضمن تاکید بر اینکه شهرک‌سازی‌ها غیرقانونی است و با منافع رژیم صهیونیستی مغایرت دارد، تصریح کرد: ما به دلایل مختلفی علیه برخی از کشورها تحریم‌هایی را اعمال می‌کنیم، اما در حال حاضر در مورد اسرائیل چنین قصدی نداریم؛ چرا که اسرائیل شریک مهمی برای ما است.

خبری که هفته گذشته توسط روزنامه هاآرتص منتشر شد، خشم حامیان رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا از جمله مارک کرک، سناتور جمهوری‌خواه آمریکا را برانگیخت.

کرک در بیانیه‌ای عنوان داشت: دولت آمریکا نه‌تنها اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران را بعید می‌داند، بلکه به نظر می‌رسد که قصد دارد تحریم‌هایی را علیه هم‌پیمان اصلی خود، اسرائیل اعمال کند.

انتهای پیام

کد N620718

وبگردی