آفتاب

جهانگیری شرکت فروسیلیس پارس غرب کشور را افتتاح کرد

جهانگیری شرکت فروسیلیس پارس غرب کشور را افتتاح کرد

امروز سومین شرکت فرو سیلیس غرب کشور با حضور معاون اول رئیس جمهور افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)_منطقه همدان، شرکت فرو سیلیس غرب پارس یکی از چندین شرکت فلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه است که وابسته به بانک پاسارگاد است.

سرمایه‌گذاری این مجموعه توسط گروه هلدینگ نیدکو و شرکتهای تابعه که سرمایه‌گذاری اصلی آن واحدهای عمده تولید فولاد هستند به عنوان سومین کارخانه تولید کننده فروسیلیس کشور بعد از 25 سال با هدف تولید بخشی از فروسیلیسیوم کشور و صادرات آن تامین شده است.

ظرفیت تولید سالانه این شرکت 12 هزار تن در زمینی به مساحت 5.5 هکتار و سرمایه‌گذاری 47 میلیارد تومان با اشتغالزایی مستقیم برای 130 نفر و اشتغالزایی غیرمستقیم برای یک هزار و 300 نفر در سال 90 آغاز به کار کرده است.

هم اکنون این شرکت با چندین شرکت فولادسازی بزرگ کشور قرار داد تامین فروسیلیسیوم را منعقد کرده و در این راستا امور در حال انجام است.

عملیات احداث این شرکت، با بیش از هشت هزار متر مربع ساختمان بنای فنی، خدماتی و اداری و چهار هزار و 800 متر مکعب بتون‌ریزی و یک هزار و 355 تن تجهیزات داخلی و خارجی و تولید فروسیلیسیوم به روشهای کوره قوس الکتریکی زیر شارژی انجام می شود که انرژی برق به عنوان تامین کننده اصلی انرژی تولید این محصول است.

برق شارژی قوی مورد نیاز با استفاده از پست 63.20 اختصاصی در محوطه این کارخانه تامین می شود.

محصول اصلی این کارخانه فروسیلیس معرفی کارخانه‌های فولادسازی و ریخته‌گری کشور را تامین می‌کند.

ماده مصرفی اصلی این کارخانه سنگ کوارتز بوده که از دو معدن وابسته به این شرکت تامین می شود.

با سیاست های تولیدی ترسیم شده توسط مدیریت شرکت نیدکو مراحل اجرایی طرح توسعه با ظرفیت 12 هزار تن شروع شده و ظرف مدت 24 ماه به بهره برداری رسیده است.

انتهای پیام

کد N620643

وبگردی