آفتاب

آغاز فعالیت اولین راکتور هسته‌ای امارات در سال 2017

آغاز فعالیت اولین راکتور هسته‌ای امارات در سال 2017

رئیس اجرایی سازمان انرژی هسته‌ای امارات از کامل شدن 61 درصد روند ساخت نخستین راکتور هسته‌ای از چهار راکتوری که در نیروگاه هسته‌ای "براکه" در حال ساخت است، خبر داد. وی خاطر نشان کرد که شروع به کار اولین راکتور هسته ای امارات در سال 2017 خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی ایلاف، یکی از مسوولان سازمان انرژی هسته‌ای امارات اعلام کرد: پیش‌بینی می‌شود که طرح نیروگاه "براکه" در سال 2020 و با آغاز فعالیت دیگر راکتورها، 24 درصد از انرژی مورد نیاز امارات را تامین کند. دولت ابوظبی نیز با اعطای 20 میلیارد دلار از اجرای این طرح حمایت کرد.

امارات در سال 2008 میلادی در قراردادی که با یک شرکت برق کره‌ای نسبت به آنها اجازه داد تا چهار تاسیسات هسته‌ای با قدرت 1400 مگابایت برای تامین بیشتر نیروی برق کشور تامین کنند.

این نهاد هسته‌ای اعلام کرد که بیش از 50 درصد راکتور هسته‌ای دوم با موافقت سازمان‌های ذی‌ربط امارات در نیروگاه ساخته شده است.

نهادهای اماراتی همچنین در اکتبر گذشته با ساخت راکتور هسته‌ای سوم و چهارم نیز موافقت کردند که احتمال می‌رود با آغاز سال میلادی جدید ساخت آنها شروع شود.

استفاده زیاد امارات از انرژی برق و گاز این کشور را مجبور کرده تا برای تامین نیازهای خود از دیگر منابع یعنی انرژی هسته‌ای استفاده کند.

انتهای پیام

کد N620554

وبگردی