آفتاب

انحلال رسمی پارلمان رژیم صهیونیستی و تدارکات برای انتخابات

انحلال رسمی پارلمان رژیم صهیونیستی و تدارکات برای انتخابات

پارلمان رژیم صهیونیستی رسماً منحل شد و کارزار انتخاباتی پیش از رای‌گیری سراسری در 17 مارس آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، یک هفته پس از فروپاشی کابینه ائتلافی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، 93 قانونگذار از مجموع 120 عضو کنست به انحلال و پایان فعالیت کوتاه‌ترین دوره پارلمان در "تاریخ اسرائیل" رای مثبت دادند.

نظرسنجی‌های پیش از انتخابات نشان می‌دهد که نتانیاهو احتمالا قدرت را بار دیگر به دست می‌گیرد، اما رشد ائتلاف ضد نتانیاهو تهدیدی برای رهبری دیرینه وی است. دولت رژیم صهیونیستی که در اوایل 2013 روی کار آمد، به دلیل اختلافاتی بر سر مسائل اساسی داخلی دستخوش دودستگی شده است. کابینه راست میانه نتانیاهو هفته‌هاست که بر سر بودجه، مالیات مسکن و لایحه‌ای که اسرائیل را به عنوان «کشور یهود» معرفی می‌کند، دچار اختلاف شده است. نتانیاهو امید دارد با جلب نظر مردم به سمت حزب تندروی لیکود، حمایت‌ها از حزبش را افزایش داده و برای چهارمین باز نخست‌وزیر شود.

نتانیاهو امید دارد که «جبهه ملی» اکثریت را به دست آورد؛ بلوکی که متشکل از متحدان سنتی وی از احزاب یهودی ارتدوکس افراطی، جناح اسرائیل بیت نو برای آویگدور لیبرمن و حزب تندروی خانه یهودی باشد.

حزب خانه یهودی به شدت حامی جنبش شهرک‌سازی در کرانه باختری است.

انتهای پیام

کد N620514

وبگردی