آفتاب

قرضاوی اتهامات مصر علیه خود را رد کرد / دفاع اردوغان از قرضاوی

قرضاوی اتهامات مصر علیه خود را رد کرد / دفاع اردوغان از قرضاوی

پس از اینکه بنا به درخواست مسوولان مصری، پلیس اینترپل دستور بازداشت یوسف قرضاوی را صادر کرد، او به دفاع از خود پرداخت و اعلام کرد که چگونه با 88 سال سن می‌تواند به زندان یورش ببرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری ایلاف، یوسف قرضاوی، رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمین و پدر معنوی اخوان‌المسلمین در راستای دفاع از خود پس از صدور حکم جلبش از سوی اینترپل گفت: من از قطر خارج نشده‌ام تا اینکه بخواهم به مصر بروم و به زندان وادی نطرون یورش ببرم.

وی افزود: آیا این اظهارات منطقی است. من در قطر زندگی می‌کنم و پاسپورت قطری دارم و تنها با آن سفر می‌کنم و به مصر هم نرفته‌ام تا به زندان یورش ببرم.

قرضاوی در مصاحبه‌ای تلفنی با شبکه «رابعه» که از ترکیه پخش می‌شود و حامی اخوان‌المسلمین است، گفت: من 88 سال سن دارم و به بیماری‌هایی مبتلا هستم و با یک یا دو همراه مسافرت می‌کنم و شرایط جسمانی من اجازه نمی‌دهد پس چگونه ممکن است که من به زندان یورش برده باشم.

رهبری معنوی اخوان‌المسلمین خاطرنشان کرد: من زندان وادی نطرون را نمی‌شناسم. من به ساحل شمالی در مصر سفر کرده بودم اما نمی‌دانستم که در آنجا زندان وادی نطرون وجود دارد و من شکایت خود را در نزد خدا بازگو می‌کنم و دوست ندارم که برای بندگان گله و شکایت‌هایم را مطرح کنم.

پلیس بین‌الملل چند روز قبل کارت قرمزی را برای جلب تعدادی از رهبران و افراد برجسته اخوان‌المسلمین از جمله یوسف قرضاوی که تابعیت مصری و قطری دارد، صادر کرد که این اقدام بنا به درخواست مسوولان مصری صورت گرفت.

در همین حال، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه که حامی اخوان‌المسلمین است، از مسوولان مصری به دلیل درخواست‌شان از اینترپل برای بازداشت یوسف قرضاوی انتقاد کرد.

وی در مقابل شورای علماء در آنکارا گفت: نگاه کنید شخصی از طریق کودتا به قدرت رسیده است و برای اینترپل دستوراتی صادر می‌کند. این چه کاری است؟ علم نباید در تصرف سیاست باشد. بلکه باید عکس این مساله صورت بگیرد.

انتهای پیام

کد N620379

وبگردی