آفتاب

عفو بین الملل رژیم صهیونیستی را به ارتکاب جرایم جنگی متهم کرد

عفو بین الملل رژیم صهیونیستی را به ارتکاب جرایم جنگی متهم کرد

ایرنا نوشت:

سازمان عفو بین الملل امروز (سه شنبه) اعلام کرد که نظامیان رژیم صهیونیستی در تهاجم تابستان گذشته به منطقه نوار غزه با کشتار غیر نظامیان و تخریب ساختمان های غیرنظامی مرتکب جرم جنگی شده و این جرایم باید بررسی و تحقیق شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از لندن، 'فیلیپ لوتر' مدیر برنامه خاورمیانه و شمال آفریقا سازمان عفو بین الملل گفت همه شواهد نشان می دهد این میزان گسترده از اقدامات از روی عمد و بدون هیچ توجیه نظامی انجام شده است.

وی یادآور شد: هم وضعیت موجود در نوار غزه و هم سخنان سخنگویان ارتش اسرائیل در زمان حمله نشان می دهد که حملات تنبیه جمعی مردم نوار غزه بوده است و با هدف وخیم کردن زندگی آنها طراحی شده که حتی پیش از این جنگ نیز دشوار بود.

لوتر ادامه داد: جرایم جنگی باید توسط گروهی مستقل و منصف تحقیق و بررسی شود و مسببان آن باید در دادگاهی منصفانه محاکمه شوند.

سازمان عفو بین الملل افزوده است تخریب یک ساختمان چهارطبقه در چهار روز آخر تهاجم اسرائیل به نوار غزه با قوانین بین المللی انسان دوستانه متناقض است.

بر پایه این گزارش یکی از بناهای مهمی که در تهاجم اخیر اسرائیل به نوار غزه تخریب شد، مرکز تجاری شهرداری در رفح بود که یک مرکز خرید، درمانگاه و دفاتر و مطب پزشکان در آن واقع شده بود و نیازهای درمانی و مایحتاج عمومی صدها خانواده فلسطینی را تامین می کرد.

بر اثر بمباران این بنا حتی صدها نفر از ساکنان ساختمان های اطراف زخمی شدند یا خانه های آنها ویران شد. سازمان عفو بین الملل خواستار اجازه برای ورود به نوار غزه شده است تا بتواند از وضعیت این منطقه بعد از تهاجم اخیر گزارشی تهیه کند.

4949

کد N620342

وبگردی