آفتاب
فرمانده نیروهای ائتلاف ضد داعش:

داعش در موضع ضعف قرار گرفته/۱۵۰۰ نیروی جدید در راه عراق هستند

داعش در موضع ضعف قرار گرفته/۱۵۰۰ نیروی جدید در راه عراق هستند

فرمانده نیروهای ائتلاف ضد داعش با بیانی اینکه گروه تروریستی داعش در برخی نقاط عراق در موضع ضعف قرار گرفته از اعزام یک هزار و ۵۰۰ نیروی جدید خارجی به عراق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از لس آنجلس تایمز، ژنرال "جیمز تری" اعلم کرد که شبه نظامیان افراطی در حال از دست دادن ابتکار عمل در عراق هستند و هم اکنون در برخی نقاط در موقعیت دفاعی قرار گرفته‌ اند و امکان بسیار کمتری برای مانور دادن در خاک عراق دارند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس از قول ژنرال تری نقل کرده است که در عین حال کشورهای ائتلاف تصمیم به اعزام ۱۵۰۰ مربی نظامی به عراق گرفته اند.

اعزام این شمار مشاور و مربی نظامی تقریبا ۵۰ درصد به شمار مشاوران و نیروهای آمریکایی که در حال حاضر در عراق حضور دارند، می‌افزاید.

در حال حاضر ۳۱۰۰ نیروی آمریکایی در عراق حضور دارند.

این نیروهای تازه‌ نفس از کشورهای ائتلاف به رهبری آمریکا، در امر آموزش، همکاری ها و ارائه مشاوره‌ به نیروهای عراق و پیش‌مرگه‌ های کرد آن کشور، کمک خواهند کرد.

به گفته ژنرال تری، نیروهای داعش که مسلح به ادوات و تانک های آمریکایی به غنیمت گرفته شده از ارتش عراق هستند همچنان قادر به انجام برخی حملات محدود هستند.

این ژنرل آمریکایی همچنین عنوان داشت که نبردها در عراق در برخی نقاط در موقعیت نه برد نه باخت قرار گرفته و در برخی نقاط نیروهای عراقی در حال انجام پیشرفت هستند.

کد N620230

وبگردی