آفتاب

طرح فرانسوی‌ها برای انتخاب رئیس‌جمهوری لبنان

طرح فرانسوی‌ها برای انتخاب رئیس‌جمهوری لبنان

منابع سیاسی آگاه در بیروت اعلام کردند که فرستاده ویژه وزیر خارجه فرانسه به لبنان طرح بین‌المللی را برای انتخاب رئیس‌جمهور آتی لبنان در اختیار دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منابع سیاسی آگاه در بیروت به روزنامه عربستانی عکاظ اعلام کردند: ژان فرانسوا ژیرو، فرستاده ویژه وزیر خارجه فرانسه به لبنان و مدیر امور خاورمیانه در این وزارتخانه که در حال حاضر در لبنان به سر می‌برد طرح بین‌المللی و نه طرح فرانسوی را برای حل بحران انتخاب رئیس‌جمهور لبنان در اختیار دارد و این طرح از حمایت روسیه و برخی کشورهای عربی برخوردار است.

به گزارش منابع مذکور، در دیدارهایی که ژیرو با مسوولان لبنانی انجام داده درخصوص پرونده سیاسی لبنان و نتایج سفر میخائیل بوگدانف، معاون وزیر خارجه روسیه و تاکید بر لزوم انتخاب فوری رئیس‌جمهور لبنان بحث و گفت‌وگو شده است.

این منابع اعلام کردند: گفت‌وگوهای فرستاده فرانسه تنها درخصوص مسائل کلی نبوده است بلکه نام نامزدی که بتواند این بحران را حل کند و عاملی برای دیدار میان گروه‌های 14 و 8 مارس باشد، در این مذاکرات آورده شده است.

روزنامه الاخبار لبنان در این رابطه نوشت: این مقام فرانسوی در این دیدارها به طور غیرمستقیم برای نامزدی این پست روبیر غانم را مطرح کرده و برای او تبلیغ می‌کند.

این روزنامه ادامه داد: ویژگی‌هایی که وی برای رئیس جمهور آتی لبنان بیان کرده با خصوصیات غانم تطابق می‌کند او گفته است تعیین غانم برای این پست دیگر نیازی به تغییر قانون اساسی برای نامزدی افرادی چون فرمانده ارتش و رئیس بانک مرکزی لبنان ندارد.

ژیرو قرار است امروز (سه‌شنبه) با عمار موسوی، عضو حزب الله نیز دیدار کند.

همچنین احمد فتفت، عضو فراکسیون المستقبل در خصوص مذاکرات میان جریان المستقبل و حزب‌الله گفت که هنوز تاریخ مذاکرات مشخص نشده و گفت‌وگوها همچنان برای تعیین جدول کاری مذاکرات ادامه دارد.

انتهای پیام

کد N620229

وبگردی