آفتاب

متحدان آمریکا حدود 1500 سرباز به عراق اعزام می‌کنند

متحدان آمریکا حدود 1500 سرباز به عراق اعزام می‌کنند

متحدان آمریکا برای آموزش و مشاوره به سربازان عراقی و نیروهای کرد حدود 1500 سرباز به عراق اعزام می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، ژنرال "جیمز تری"، فرمانده ارشد آمریکا در ائتلاف ضد داعش تاکید کرد، نیروهای متحدان آمریکا به 3100 سرباز آمریکایی می‌پیوندند که پیشتر به دستور باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در عراق مستقر شده‌اند. تصمیم متحدان آمریکا در جریان کنفرانس اعضای ائتلاف در دوم و سوم دسامبر اتخاذ شده است.

ژنرال تری در جمع خبرنگارانی که به همراه چاک هاگل، وزیر دفاع آمریکا راهی کویت شدند، گفت: زمانی که کار به متعادل کردن ظرفیت‌های مختلف در ائتلاف می‌رسد، ما در زمینه نیروهای زمینی بسیار خوب عمل می‌کنیم. اگرچه حملات داعش همچنان ادامه دارد اما این گروه عمدتا وارد فاز دفاعی شده است و تلاش می‌کند دستاوردهای خود را حفظ کند.

وی افزود: زمانی که شما به مناطقی در الانبار عراق نگاه کنید، متوجه می‌شوید که در برخی مناطق درگیری‌ها به بن‌بست کشیده شده و لازم است که ما کارهایی انجام دهیم و به عقیده من این کار امکان‌پذیر است.

وزیر دفاع آمریکا نیز پس از دیدار با سربازان آمریکایی در کویت گفت که وی آمادگی این را ندارد که بگوید داعش "در وضعیت بدی" قرار دارد اما وی تاکید کرد که دستاوردهای اخیر موجب پیشروی نیروهای عراقی و کرد شده است.

از سوی دیگر ژنرال جیمز تری درخصوص اینکه چه کشورهایی برای اعزام 1500 نیرو مشارکت کرده‌اند، توضیحی نداد و تنها گفت که بیشتر نیروها در بخش آموزش فعال خواهند بود.

به گفته وی، نیروهای مذکور ترکیبی از کشورهای عضو ائتلاف داعش هستند که هم‌اکنون شمار آنها به 40 کشور می‌رسد.

وی در پاسخ به منتقدان اوباما در واشنگتن که می‌گویند نیروهای آمریکایی بیشتری نیاز است، گفت: هم‌ اکنون نیروهای زمینی کافی در اختیار داریم.

انتهای پیام

کد N620153

وبگردی