آفتاب

دادستان کل استرالیا: 20 تبعه این کشور در حمایت از داعش کشته شدند

دادستان کل استرالیا: 20 تبعه این کشور در حمایت از داعش کشته شدند

دادستان کل استرالیا افشا کرد، حدود 20 تن از اتباع این کشور که در حمایت از داعش در سوریه و عراق می‌جنگیدند، کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری شینهوا، "جورج برندیس" دادستان کل استرالیا در مصاحبه‌ای تایید کرد که داعش از استرالیایی‌ها به عنوان ابزاری برای تبلیغات و عاملان انتحاری استفاده می‌کند.

این دادستان کل همچنین گفت:‌ به خدمت گرفتن غربی‌ها توسط گروه تروریستی داعش این مسئله را تایید می‌کند که این گروه از افرادی که به خدمت گرفته‌اند، سوء استفاده می‌کند.

اظهارنظرهای دادستان کل استرالیا پس از آن مطرح شد که دولت کانبرا اعلام کرد که تعداد اتباع استرالیایی کشته شده در جریان پیوستنشان به داعش در عراق و سوریه در هفته‌های گذشته افزایش یافته است.

برندیس ادامه داد: دولت کانبرا از کشته شدن 20 استرالیایی پیوسته به داعش در عراق و سوریه مطلع است. جوانان استرالیایی و بسیاری دیگر از زنان و مردان جوان از کشورهای غربی به این گروه تروریستی می‌پیوندند. البته باید به این مسئله اشاره کرد که آنها در بدترین خشونتی درگیر شده‌اند که جان غیرنظامیان بی گناه را می‌گیرد.

همچنین دولت استرالیا بر این باور است که حدود 70 تن از اتباع این کشور در خاورمیانه حضور دارند و 20 تن دیگر نیز از عراق و سوریه بازگشته‌اند.

انتهای پیام

کد N620115

وبگردی