آفتاب
یک عضو بنیاد باران:

وزیر علوم به دنبال حل مشکلات باشد

وزیر علوم به دنبال حل مشکلات باشد

یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر علوم به دنبال حل مشکلاتی باشد که در سال‌های گذشته گریبان گیر دانشگاه شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر قوامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به این‌که با افشا شدن بورسیه‌های غیرقانونی مردم متوجه شدند در هشت سال گذشته در دانشگاه‌ها چه اتفاقی رخ داده، گفت: تلاش مجلس برای استیضاح فرجی دانا و عدم رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی علوم به دلیل پیگیری بورسیه‌های غیرقانونی بود. عده‌ای از نمایندگان مجلس وزیری می‌خواستند که بر بورسیه‌ها سرپوش گذاشته و دانشگاه‌ها را به سبک هشت سال گذشته بازگردانند. اکنون وزیر علوم باید بورسیه‌ها را پیگیری کند در غیر این صورت به علم، دانشگاه و بیت‌المال خیانت کرده است.

این نماینده مجلس ششم شورای اسلامی در همین رابطه افزود: پیگیری بورسیه‌های غیرقانونی جزو مطالبات مردم است، بنابراین وزیر باید گزارشی شفاف از وضعیت بورسیه‌ها به مردم ارائه دهد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: در دوره‌ای که وزارت علوم وزیر نداشت دانشجویان ستاره‌دار بلاتکلیف بودند، بورسیه‌ها به همان سیاق گذشته ادامه داشت و در دانشگاه‌ها هیچ حرکت اصلاح‌طلبانه به وجود نمی‌آمد و تعدادی از مدیران ناکارآمد هنوز در دانشگاه‌ها باقی مانده بودند. در واقع نبود وزیر به دانشگاه‌ها ضرر زد.

قوامی در پایان افزود: نمایندگان مجلس اگر نماینده واقعی مردم هستند باید به حقوق مردم توجه کرده و دست از منافع باندی و گروهی خود برداشته و به منافع ملی، دانشگاه‌ها و رشد علمی کشور توجه کنند.

انتهای پیام

کد N620034

وبگردی