آفتاب

احمد توکلی: رهبرانقلاب از نحوه مبارزه با فساد اقتصادی در سالهای گذشته یک دنیا گله دارند

احمد توکلی: رهبرانقلاب از نحوه مبارزه با فساد اقتصادی در سالهای گذشته یک دنیا گله دارند

خبرگزاری دانشجو نوشت:

احمد توكلي  با اشاره به مواضع اخير رهبر انقلاب در خصوص مبارزه با فساد گفت: منظور رهبر معظم انقلاب اين است كه در مبارزه با فساد، به همايش ها و گفتن حرف هاي خوب اكتفا نشود.

وي افزود: اگر اين همايش ها مقدمه حركت باشد خوب است اما اگر مسئولين مثل گذشته صرفاً حرف بزنند و اقدامي نشود، آنگاه پاسخ سئوال رهبري اين است كه اين همايش ها به هيچ دردي نمي خورد.

توكلي خاطرنشان كرد: آنچه مهم است و همه بايد بدانيم اين است كه اين سخنان آقا، بيانگر يك دنيا "گله" از سال هاي گذشته است. اينكه ايشان از سال 81 آغاز مبارزه با فساد را اعلام كردند، اما متأسفانه تاكنون نه اينكه هيچ كاري نشده، بلكه اعتنايي هم نشده و متأسفانه امروز فساد به شكل سيستماتيك درآمده و كار دستگاه ها را سخت كرده است.

وي ضمن اينكه اظهار اميدواري كرد عزم جدي براي مبارزه با فساد از سوي دولت وجود داشته باشد، در خصوص وظايف دستگاه ها در خصوص مبارزه با فساد گفت: نخستين كار اين است كه دولت قوانيني كه منجر به گسترش فساد مي شود را شناسايي كند و از مجلس بخواهد آنها را لغو يا اصلاح كند. دوم اينكه با ساختارهايي كه به فساد منجر مي شوند مبارزه بشود و موضوع مهم تر اينكه با مصاديق فساد به شدت برخورد اداري و قضائي بشود تا هزينه هاي انجام فساد بالا برود.وي عملكرد قوه قضائيه در برخورد با مفاسد اقتصادي را بهتر از دوره هاي قبل ارزيابي كرد.
[span]17302

کد N620008

وبگردی