آفتاب

حماس: شکل‌گیری انتفاضه قطعی است

حماس: شکل‌گیری انتفاضه قطعی است

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در بیست و هفتمین سالروز تاسیس خود با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که شهر قدس عنوان نبرد آتی خواهد بود، شکل‌گیری انتفاضه سوم فلسطین امری قطعی است و به رغم محاصره، پیروزی‌های ملت و مقاومت فلسطین بر دشمن ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مرکز اطلاع رسانی فلسطین گزارش داد، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد: حماس از میان رنج و محنت های ملت فلسطین و تاریخ مبارزاتی طولانی آن ظهور کرد. حماس زمانی تاسیس شد که تمامی تجربه های مبارزاتی قبلی ثابت کرد که مسیر مبارزات ملت فلسطین یک عنصر اساسی کم دارد و همانا اختلافات پیشین فلسطینیان و دودستگی های روزافزون آن‌ها به سبب نبود یکی از عناصر اساسی برای پیروزی بود که این عنصر همان مرجعیت عقایدی و تمدنی اصیل و هویت اسلامی بود که باید مبارزات ملت فلسطین از آن برخوردار می‌بود.

در ادامه این بیانیه آمده است: پس از گذشت 27 سال دست سازش و دوستی به سمت تمامی فلسطینیان و فرزندان این مرز و بوم دراز می کنیم و هرگز حاضر به پذیرش هیچ راه حلی نیستیم که موجب چشم‌پوشی از یک ذره از خاک این سرزمین مقدس یا چشم پوشی از حق بازگشت و مقدسات شود.

حماس تاکید کرد، جنبشی که طی 27 سال گذشته در راه دفاع از این سرزمین جانفشانی کرده، هرگز در برابر جنایت های زندانبانان صهیونیست علیه اسرای فلسطینی ساکت نمی نشیند و به زودی اسرای فلسطینی را از زندان ها آزاد خواهد کرد.

این جنبش تاکید کرد که همکاری امنیتی با رژیم صهیونیستی علیه مقاومت جنایتی بزرگ و نابخشودنی است زیرا هم خداوند همدستان با دشمن را مجازات می کند و هم قانون اساسی فلسطین آن را یک جرم بزرگ می شمارد.

در ادامه این بیانیه آمده است: دشمنی ما تنها با دشمن صهیونیستی است و هرگز در امور داخلی دیگر کشورها دخالت نمی کنیم و با کسی سر دشمنی نداریم و خواستار حمایت تمامی طرف ها از قضیه عادلانه فلسطین هستیم.

حماس اعلام کرد: امت اسلامی و عربی حامی و پشتیبان ما هستند و ما در خط مقدم دفاع از امت اسلامی و مقدسات اسلامی و مسیحی ایستاده ایم.

انتهای پیام

کد N619997

وبگردی