آفتاب
المعلم در ديدار با ظريف:

هدف اصلي ائتلاف بازگرداندن سلطه آمريكا است

هدف اصلي ائتلاف بازگرداندن سلطه آمريكا است

وزير امور خارجه سوريه گفت: هدف واقعی ائتلاف، بازگرداندن سلطه آمریکا به عراق و سوریه است و نه نابودی داعش.

به گزارش خبرگزاري مهر، ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه طی دیدار ظهر امروز خود با محمد جواد ظریف در محل وزارت امور خارجه کشورمان در تهران، پیرامون آخرین وضعیت روابط دوجانبه و مسائل منطقه ای و بین المللی به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

محمد جواد ظریف در این دیدار، بار دیگر موضع قطعی و ثابت جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ایستادگی در کنار مردم و دولت سوریه را مورد تأکید قرار داد و افزود گروههای تکفیری و افراطی، دشمن مشترک ما و منبع تهدیدی برای همه منطقه و جهان هستند و امروزه چهره کریه این گروه ها که به اسم اسلام، تصویر رحمانی این دین مبین را مشوه ساخته اند، برای همه جهان روشن شده است.

وی تأکید کرد جمهوری اسلامی ایران از ابتدا تأکید داشته است که حل بحران سوریه تنها با تمرکز بر راه حل سیاسی از راههای منطقی و عقلانی و با مقابله جدی در برابر گروه های افراط گرای تروریستی و بدون دخالت های خطرناک و تخریبگر خارجی امکان پذیر است. 

وزیر خارجه کشورمان ضمن محکوم كردن تجاوز روز گذشته رژیم صهیونیستی به خاک سوریه، این اقدام را نشانه همسویی، هم داستانی و هماهنگی بین رژیم اشغالگر قدس با گروههای تکفیری و تروریستهایی دانست که طی روزهای اخیر ضربات سختی از مقاومت مردم و ارتش سوریه و عراق دریافت کرده اند.

ظریف اظهار داشت اجلاس جهان علیه خشونت و افراطی گری که فردا در تهران برگزار می شود، همانند همایش دو هفته قبل که در قم برگزار شد، پیام روشنی برای همه جهان دارد مبنی بر اینکه اسلام و دیگر ادیان الهی از افراط و خشونت مبرا هستند و اندیشه تکفیر هیچ جایگاهی در دین نورانی اسلام چه در میان اهل سنت و چه در بین شیعیان ندارد و خطر استفاده ابزاری از گروه های تکفیری بطور قطع در نهایت متوجه حامیان مادی و معنوی آنها نیز خواهد شد.

ولید المعلم نیز در این ملاقات ضمن ابراز مراتب قدردانی از مقام معظم رهبری، ریاست محترم جمهوری و مردم و مسئولین جمهوری اسلامی ایران که در پشتیبانی کامل و تقویت مردم و دولت سوریه از هیچ تلاشی دریغ نورزیدند، تأکید کرد قطعا این حمایت ها سهم بسزایی در دفاع از مقاومت سوریه ایفا نموده و خواهد کرد.

وزیر خارجه سوریه با اشاره به توطئه های وحشتناکی که طی چهار سال گذشته سرزمین، تمدن، مردم و تمام جامعه سوریه را بطور پیوسته هدف گرفته است، اظهارد اشت اگر امروز بعد از بیش از هزار سورتی پرواز نیروهای ائتلاف ضد داعش، شاهد استمرار فعالیت این گروه تروریستی هستیم، بخاطر اینست که هدف واقعی این ائتلاف، بازگرداندن سلطه آمریکا به عراق و سوریه است و نه نابودی داعش؛ چراکه اگر نیت حقیقی برای از مقابله با این پدیده شوم وجود داشت، حداقل باید جلوی عبور تروریستها و ارسال کمک های مالی و تسلیحاتی برای آنها از مرزهای اطراف گرفته می شد.

المعلم با اشاره به حمله روز گذشته رژیم صهیونیستی به مناطقی از خاک سوریه، خاطر نشان ساخت هدف از این تجاوز که بلافاصله پس از شکست های پیاپی نیروهای تروریستی در مناطق مختلف دیرالزور، نبل و الزهراء، عین العرب، قلمون و شهر حلب صورت گرفت، چیزی جز روحیه دادن به تروریستها و جبران شکست آنها در مقابل دفاع قهرمانانه مردم و ارتش سوریه نبوده است.

کد N619982

وبگردی