آفتاب
لاریجانی در دیدار وزیر خارجه سوریه:

ایستادگی مردم سوریه در برابر توطئه ها تحسین برانگیز است

ایستادگی مردم سوریه در برابر توطئه ها تحسین برانگیز است

سوریه با پایداری و استقامت تحسین برانگیز خود در مقابل تمام توطئه‌های خارجی ایستادگی کرد و استمرار این روند منجر به پیروزی مردم این کشور در مقابله با تروریست‌ها و حامیان خارجی آن‌ها خواهد شد.

ولید معلم وزیر امور خارجه سوریه بعدازظهر دوشنبه با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی در این دیدار از سوریه به عنوان کشور دوست و برادر جمهوری اسلامی ایران یاد کرد و با اشاره به مسائل این کشور گفت: سوریه با پایداری و استقامت تحسین برانگیز خود در مقابل تمام توطئه‌های خارجی ایستادگی کرد و استمرار این روند منجر به پیروزی مردم این کشور در مقابله با تروریست‌ها و حامیان خارجی آن‌ها خواهد شد.

وی افزود:‌ سوریه یک کشور مهم و مسلمان در منطقه خاورمیانه است و حمایت از این کشور در برابر تمام دسیسه‌ها با هدف بر هم زدن ثبات و آرامش منطقه امری ضروری و منطقی است.

لاریجانی در ادامه با بیان اینکه گروه‌های تروریستی به‌ویژه داعش، مرز جغرافیایی برای جنایات خود قائل نیستند، خاطرنشان کرد: مقابله و مبارزه قاطع با این گروه‌ها و نه توسل به روش‌های تبلیغاتی و تاکتیکی تنها راه پاک کردن منطقه از لوث آن‌هاست.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین افزود: راه‌حل مشکل سوریه تنها سیاسی و از روش‌های دیپلماتیک میسر است.

در ادامه این دیدار ولید معلم وزیر امور خارجه سوریه نیز ضمن ارائه گزارشی از آخرین تحولات کشورش گفت:‌ جمهوری اسلامی ایران حمایت‌های برادرانه خود را از مردم سوریه در دوره‌های دشوار حملات تروریستی دریغ نکرد و با مواضع صحیح و اصولی خود به مردم این کشور در مقابله با تروریست‌ها کمک نمود.

وی با اشاره به تهاجم نظامی اخیر رژیم صهیونیستی علیه کیان سوریه گفت:‌ تروریست‌های خارجی با حمایت رژیم صهیونیستی و برخی قدرت‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای موجودیت و هویت تاریخی سوریه را هدف قرار داده‌اند و قصد بر هم زدن ثبات کل منطقه را دارند.

کد N619939

وبگردی