آفتاب
مطهری مطرح کرد:

جنبش‌های دانشجویی باید خود ایجاد کننده شرایط نقد باشند

جنبش‌های دانشجویی باید خود ایجاد کننده شرایط نقد باشند

اصفهان - نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شخص ناقد باید خود از موضوعی که انتقاد می‌کند، بری باشد، گفت: جنبش‌های دانشجویی باید خود ایجاد کننده شرایط نقد باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی مطهری عصر امروز در جلسه‌ای که به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه اصفهان برگزار شد افزود: البته شخص ناقد باید خود  از موضوعی که انتقاد می‌کند بری باشد و این شخص نباید به اسم انتقاد به تخریب دست بزند.

وی ادامه داد: با این شرایط جنبش‌های دانشجویی باید خود ایجاد کننده شرایط نقد باشند و بدانند که در چه شرایطی نقد را انجام دهد.

مطهری در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه جوان بودن دانشجو زمینه عدالت‌خواهی و حق‌طلبی او را فراهم می کند، عنوان کرد: نباید فراموش کنیم که دوره جوانی با خشم و شهوت مترادف است لذا خطر ابزار سیاسی شدن در دست نقد دانشجویی وجود دارد؛ چنانچه برخی مواقع یک دانشجو در جهل مرکب به سر می برد و بر این باور است که می‌داند.

دانشجو می تواند نقش مصلح اجتماعی را ایفا کند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دانشجو می‌تواند نقش مصلح اجتماعی‌ را ایفا کند ولی شرط مصلح‌بودن، صالح‌بودن است و دانشجو باید از آرمان انقلاب اسلامی حمایت کند.

وی بیان داشت: آرمان کلی انقلاب استقرار اسلام و اجرای احکام اسلامی است ولی در جزئیات آن باید عدالت اجتماعی، استقلال اعم از سیاسی و فرهنگی و مسئله آزادی پاسداری شود.

جامعه اسلامی بدون تفاوت نیست

مطهری در ادامه سخنان خود با اشاره به اندیشه جامعه بی طبقه اسلامی گفت: یک جامعه اسلامی، جامعه ای بدون تبعیض است نه یک جامعه بدون تفاوت؛ اسلام رسیدن به منافع بر اساس توان و استعداد را به رسمیت می شناسد.

مطهری در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین ریشه آزادی بیان پرداخت و گفت:‌ آزادی بیان ناشی از آزادی تفکر است و به صورت کلی وجود هر استعدادی در انسان ایجاد کننده حق و آزادی برای اوست.

به گزارش مهر علی مطهری در بخش دیگری از سخنان خود به پرسش دانشجویان حاضر در جلسه پاسخ داد .

کد N619936

وبگردی