آفتاب

فائزه هاشمی: برخی با ایجاد روند فرسایشی در کشور نمی‌خواهند دولت روحانی کار خاصی کند

فائزه هاشمی: برخی با ایجاد روند فرسایشی در کشور نمی‌خواهند دولت روحانی کار خاصی کند

فائزه هاشمی در مراسم روز دانشجو اظهار کرد: در دوران هشت سال دولت احمدی نژاد کدام شعار و حرف آن‌ها عملی شد؟ کجایند آن دزدانی که قرار بود به مردم معرفی و دستگیر شوند.

به گزارش خبرآنلاین، فائزه هاشمی ظهر دوشنبه با حضور در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور گفت: بحث دانشگاه آزاد در این چند وقت داغ هست؛ گزارش تحقیق و تفحص دانشگاه آزاد که در رسانه‌ها اعلام شد قانونی، منطقی، حقیقی و حقوقی نبود و کاری سیاسی بود که در حال حاضر با توجه به اینکه در دوره دکتر میرزاده بوده و وی دستور همکاری کامل در این موضوع را داده و اطلاعات کامل در اختیارشان گذاشته شده بود، این کار زمانی که انجام شود پاسخ هر چه که باشد باعث اصلاح و رفع مشکلات و پیشرفت دانشگاه آزاد می‌شود.

وی افزود: در این موضوع چند خلاف صورت گرفت اول اینکه گزارش تحقیق و تفحص مجلس طبق قانون و آئین نامه داخلی مجلس باید ابتدا در صحن مجلس قرائت شده و بعد رسانه‌ها آن را منتشر کنند ولی این گزارش اول به رسانه‌های خاص داده شد و بعد به مجلس رفت.

فائزه هاشمی اظهار کرد: در زمان مدیریت فرهاد دانشجو این افراد تحقیق و تفحص را در مجلس حذف کردند ولی با توجه به خبرهایی که از دوره فرهاد دانشجو بر دانشگاه آزاد رسیده، پول‌هایی که گم شده و بلایی که سر اموال دانشگاه آزاد آمده هنوز در دست بررسی است اما این نمایندگان دوران فرهاد دانشجو را کنار گذاشتند و با این اقدام سیاسی بودن کار خود را در تحقیق و تفحص از دانشگاه ازاد نشان دادند و اگر این تحقیق و تفحص برای دانشگاه آزاد است پس دوران چرا فرهاد دانشجو از این گزارش حذف شده است.

وی ادامه داد: بخش عمده‌ای از اطلاعات، گزارشات و آمارهایی از دوران دکتر جاسبی آماده شده بود و پاسخ‌هایی که به سوالات در این تحقیق و تفحص داده شده بود، از آن حذف یا اینکه اصلا استفاده نکرده‌اند.

فائزه هاشمی تصریح کرد: به نظر می‌رسد که این اقدام هماهنگ از قبل برنامه‌ریزی شده بود و برای تخریب گروهی مدیران دانشگاه صورت گرفته است.

وی افزود: با طرح این موضوع می‌خواهم اهمیت مجلس و تفکراتی که در این مجلس وجود دارد و اینکه یک مجلس سازنده چه تاثیری بر جامعه خواهد گذاشت را بررسی کنیم و این وظیفه همه ما مردم، دانشجویان و دانشگاهیان را سنگین‌تر می‌کند که نماینده سیاسی‌کار را انتخاب نکنیم تا این گونه عمل کنند؛ منظور این نیست که نماینده نباید سیاسی باشد بلکه باید سیاسی‌کاری نکند، نمایندگان باید متخصص و کارشناس بوده و اهل سیاسی‌کاری نباشند و دارای صداقت بوده و واقعا دغدغه منافع ملی و رشد کشور را داشته باشند.

فائزه هاشمی تاکید کرد: اگر همه مردم باهم تلاش کنیم و نمایندگان واقعی خود را به مجلس آینده بفرستیم کار رئیس جمهور را هم کمی در اداره کشور با این همه بحران آسان‌تر می‌کنیم.

وی ادامه داد: اینکه مجلسی بیاید جرات را از وزرا بگیرد و اجازه کار کردن به آن‌ها ندهد و با طرح سوال‌های بیهوده وزرا را مشغول کارهای حاشیه‌ای کنند و با همین اقدامات روند فرسایشی در مملکت ایجاد کنند تا دولت روحانی نتواند کار خاصی برای کشور انجام دهد و در آخر هم با تخریب دولت به هدف خود که نا کارامد جلوه دادن دولت است برسند.

فائزه هاشمی گفت: در صحبت‌های آقای خاتمی که حادثه ۱۶ آ‌‌‌ذر را تعریف کردند می‌توان اینگونه برداشت نمود که در برخی دوره‌ها تاریخ تکرار شده ولی نه به همان شکل بلکه با ابزارهای دیگر و شکل دیگر چون در دنیای امروز با وجود دهکده جهانی و جهانی شدن انسان‌ها دیگر اجازه آن گونه برخوردها و ابزار چکشی را در خیلی از کشورها نمی‌دهند.

وی اضافه کرد: امروز خود مردم آزاداندیش هستند و اجازه کارهایی را که در آذر سال ۳۲ اتفاق افتاد را نمی‌دهند ولی می‌بینیم در برخی برهه‌های زمانی همان اتفاقات باردیگر با ابزاری دیگر و به یک شکلی دیگر تکرار می‌شود که این‌ها می‌توانند خطرناک باشند. ولی محیط دانشگاه با حضور دانشجویان شرایطی دارد که این مسایل را نمی‌پذیرد و سعی به حداقل رساندن این مساپل می‌کند و زیر بار این مسایل نمی‌رود.

فائزه هاشمی اظهار کرد: شاید یکی از بهترین و مهمترین خدمات دانشگاه آزاد اسلامی این باشد که با افزایش تعداد دانشجویان که خودش بار سیاسی، فرهنگی و علمی در خانواده‌ها و در جای جای کشور حتی روستاها را افزایش داد و توانست جو عمومی کشور را رشد دهد و همین دانشجویان که از دانشگاه‌های مختلف هستند همه این‌ها وظیفه‌ای دارند در روشنگری و باید خانواده‌ها را در شهر و روستا آگاه سازند و بتوانند تاثیر دانشجو بودن خودشان را به جامعه نشان دهند و اگر این اتفاق واقعا بیفتد می‌تواند جامعه را به آن رویه ایده‌آل و آرمان‌خواهانه برساند و جامعه را از فریب حرف‌ها و حرکات پوپولیستی نجات دهد.

وی افزود: در دوران هشت سال دولت احمدی‌نژاد کدام شعار و حرف آن‌ها عملی شد؟ کجایند آن دزدانی که قرار بود به مردم معرفی و دستگیر شوند.

فائزه هاشمی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: به هر حال راه برای ما زیاد است و موانع هم انبوه وجود دارد البته فشارها هم فوق‌العاده زیاد است و باعث شده که کارها سخت‌تر شود و طبیعتا باید برای تحقق آرمان‌هایمان هزینه داد و باز این دانشجو است که از هزینه دادن ابایی ندارد و به خاطر آگاه بودن و فهم و شعور و ادراک و دادن هزینه برای آرمان مقدس خودش که همان حفظ آزادی و توسعه و رشد کشور است حاضر است هزینه بدهد تا شرایط کشور بهبود یابد.

 

45503

کد N619906

وبگردی