آفتاب
عشریه:

بنادر مازندران در ترخیص کالا مشکل دارند

بنادر مازندران در ترخیص کالا مشکل دارند

ساری - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و کشاورزی مازندران با اشاره به مشکلات در ترخیص کالا در بنادر، گفت: باید با همکاری مسئولین زیرساخت های بنادر برای رفع این مشکلات فراهم شود.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا عشریه عصر دوشنبه در جلسه تسهیل در تجارت فرامرزی در سالن ساختمان برنامه ریزی استانداری مازندران اظهارداشت: مشکلات اداری در تسریع ترخیص کالا وجود دارد و باید برای رفع ان برنامه ریزی شود.

وی با اعلام اینکه گمرگ مازندران می تواند به صادرات کالا کمک کند، اذعان داشت: یکسری مشکلات برای صادر کنندگان ایجاد می شود که مسئولین باید با همکاری مدیران ارشد استان درصدد رفع آن باشند.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران با اشاره به راه اندازی پنجره واحد در بندر امیر آباد از سال ۹۰ با حضور کارشناس اتاق بازرگانی، اذعان داشت: با توجه به افزایش مبادلات در بندر امیرآباد بدنبال تبدیل پنجره واحد به نمایندگی اتاق در این بندر هستیم.

عشریه آمادگی اتاق بازرگانی را برای تشکیل نخستین دفتر پنجره واحد بخش خصوصی در بندر فریدونکنار را اعلام کرد.

وی به برخی مشکلات در بندر فریدونکنار اشاره کرد و گفت: باید مسئولین برای رفع آن برنامه ریزی کنند و باید در جلسات مدیر بندر حضور داشته باشند.

همچنین معاون مدیرکل اقتصاد و بین الملل استانداری مازندران با بیان اینکه برای توسعه تجاری نیاز به پنجره واحد است، گفت: بسیاری از کشورها گام های مناسبی برای ایجاد پنجره واحد برداشته اند.

لیلا واثقی بیان کرد: بسیاری از کشورهای موفق در اقتصاد، ایجاد پنجره واحد را در دستور کار خود قرار دادند.

وی اذعان داشت: برای ایجاد پنجره واحد اقتصادی مازندران ستاد و دبیرخانه هماهنگی توسعه فعالیت های فرامرزی در این استان تشکیل شد.

کد N619892

وبگردی