آفتاب
با قول ادامه اعتراضات؛

معترضان خیابان‌های هنگ کنگ را خالی می‌کنند

معترضان خیابان‌های هنگ کنگ را خالی می‌کنند

تعداد معترضان حامی دموکراسی هنگ‌کنگ امروز (دوشنبه) پیش از تخلیه احتمالی اصلی‌ترین محل اعتراضات که جاده‌های اصلی مرکز شهر را در بر دارد، کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، جاشوآ وونگ، یکی از اصلی‌ترین رهبران دانشجویان معترض گفت که گروهش در جریان تخلیه محل اعتراضات در نزدیکی فرماندهی نیروی دریایی، محل دفاتر دولتی و نزدیک به اصلی‌ترین منطقه مرکز تجاری هنگ‌کنگ اصول اجتناب از خشونت و درگیری را حفظ می‌کند.

رسانه‌های هنگ‌کنگ اعلام کردند، ماموران مجری حکم دادگاه و افسران پلیس قرار است از چهارشنبه تخلیه این مکان را آغاز کنند.

معترضان خواستار برگزاری انتخابات آزاد برای برگزیدن رئیس اجرایی هنگ‌کنگ هستند.

هنگ‌کنگ براساس فرمول «یک کشور و دو سیستم» به نوعی از حزب کمونیست چین مستقل است و وعده حق رای عمومی نیز به این دولت داده شده است. پکن اجازه برگزاری انتخابات در سال 2017 میلادی را داده اما تاکید دارد که هر یک از نامزدهای این انتخابات نخست از سوی کمیته حامی چین کنترل و بررسی شوند.

چانگ یینگ- لئونگ، رئیس اجرایی هنگ‌کنگ بار دیگر درخواست‌ها برای رایزینی‌های جدید درخصوص اصلاحات سیاسی را رد کرده و به معترضان هشدار داد تا در هنگام تخلیه محل اعتراضات به اقدامات خشونت‌آمیز دست نزنند. حدود 100 معترض امروز در اطراف فرماندهی نیروی دریایی تجمع کرده‌اند و اکثر چادرها خالی شده‌اند.

انتظار می‌رود برخی گروه‌های افراطی به تحصن و اعتراضات خود ادامه دهند. یکی از معترضان 27 ساله گفت: مساله مقاومت نیست اما گاهی موضوع مربوط به دفاع شخصی است.

انتهای پیام

کد N619817

وبگردی