آفتاب
در واکنشی دیرهنگام؛

اوباما: نژادپرستی ریشه در جامعه و تاریخ آمریکا دارد

اوباما: نژادپرستی ریشه در جامعه و تاریخ آمریکا دارد

رئیس جمهور آمریکا در واکنشی دیرهنگام به اعتراضات ضدنژادپرستی در کشورش با ریشه دار خواندن این امر در جامعه آمریکا حل آن را نیازمند زمان دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، باراک اوباما در مصاحبه ای با شبکه BET پیرامون تحولات اخیر در آمریکا در خصوص قتل سیاه پوستان توسط پلیس سفید پوست این کشور، نژاد پرستی را امری خواند که در جامعه آمریکا ریشه عمیقی دارد.

رئیس جمهور آمریکا درباره علل و ریشه های این اقدامات نژادپرستانه گفت: این چیزی است که ریشه در جامعه و تاریخ ما دارد و یک شبه حل نخواهد شد.

وی تصریح کرد: باید صبور باشیم، زیرا پیشرفت معمولا به صورت گام به گام و تدریجی صورت می گیرد. زمانی که با مسئله ای ریشه دار مثل نژادپرستی در جامعه رو به رو هستیم باید هوشیار باشیم و به این مسئله نیز توجه کنیم که این امر به گذشت زمان نیاز دارد.

وی گفت البته در زمینه حقوق شهروندی پیشرفت های زیادی داشته ایم و اوضاع بهتر از گذشته است و اگر از پدر بزرگ ها و مادر بزرگ ها در این باره سوال شود آنها خواهند گفت که اوضاع بهتر شده است.

اظهارات باراک اوباما در شرایطی مطرح می شود که هزاران نفر از مردم این کشور در دو هفته گذشته با تظاهرات در شهرهای مختلف آمریکا به کشته شدن سیاه پوستان به دست نیروهای پلیس سفیدپوست و رفتار خشونت آمیز آنها با سیاهپوستان اعتراض کرده اند.

کد N619748

وبگردی