آفتاب
شریعتمداری در دیدار معاون اجرایی رییس‌جمهوری افغانستان:

ایران به دنبال برقراری صلح و ثبات در افغانستان است

ایران به دنبال برقراری صلح و ثبات در افغانستان است

از خبر توافق رییس جمهور و رئیس اجرایی در مورد تشکیل کابینه خوشحالیم و امیدواریم با این توافق تکلیف کابینه دولت هر چه زودتر مشخص شود.

معاون اجرایی رییس جمهوری گفت: امیدواریم با سرعت گرفتن روند توسعه اقتصادی در افغانستان شرایط برای روند معکوس مهاجرت فراهم شود و مهاجران افغانستان به کشورخود بازگردند.

به گزارش ایلنا، محمد شریعتمداری در دیدار با محمد محقق معاون ریاست اجرائی جمهوری اسلامی افغانستان با بیان اینکه ایران همیشه در کنار دولت و ملت افغانستان بوده، گفت: امیدواریم دو کشور بتوانند بیش از گذشته از امکانات یکدیگر بهره بگیرند.

وی ادامه داد: ایران به دنبال برقراری صلح و ثبات در افغانستان است و ثبات و توسعه در افغانستان را ثبات و توسعه خود می داند. جمهوری اسلامی ایران از ابتدا خواهان اجماع و وحدت قومی و جغرافیایی در این کشور بوده است.

شریعتمداری با ابراز خرسندی از تشکیل دولت وحدت ملی در افغانستان، تصریح کرد: از خبر توافق رییس جمهور و رئیس اجرایی در مورد تشکیل کابینه خوشحالیم و امیدواریم با این توافق تکلیف کابینه دولت هر چه زودتر مشخص شود.

معاون اجرائی رییس جمهوری با اشاره به حضور خارجی ها در این کشور، گفت: امیدواریم با خروج نیروهای خارجی از افغانستان، شرایط صلح و ثبات فراهم شود و روند توسعه افغانستان سرعت بیشتری به خود گیرد.

محقق معاون ریاست اجرایی افغانستان نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از تحکیم روابط دو کشور گفت: افغانستان ارتباط با ایران را بسیار مهم می داند، چه اینکه بر اساس حکم اسلام و سیاست، روابط با همسایگان در اولویت است.

کد N619681

وبگردی