آفتاب
وزیر اطلاعات اعلام کرد

جلوگیری از شش هزار میلیارد فرار مالیاتی توسط وزارت اطلاعات در یک سال گذشته

جلوگیری از شش هزار میلیارد فرار مالیاتی توسط وزارت اطلاعات در یک سال گذشته

وزیر اطلاعات با تاکید بر اهمیت خودداری از رسانه‌ای شدن موارد غیرضروری فساد اقتصادی، گفت که وزارتخانه متبوعش در یک سال گذشته از بیش از شش هزار میلیارد فرار مالیاتی جلوگیری کرده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمود علوی در همایش ملی ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد، اظهار کرد: در فعالیت اقتصادی به دو امر ضروری یعنی سلامت و امنیت اقتصادی باید توجه داشته باشیم که در این راستا نه به بهانه سلامت باید امنیت را نادیده بگیریم و نه باید به گونه‌ای عمل شود که به بهانه امنیت، سرمایه‌گذار از سرمایه‌گذاری هراس داشته باشد.

وزیر اطلاعات با بیان این‌که فساد اقتصادی یعنی آسیب دیدن سلامت اداری، گفت: وقتی فعالیت‌های اقتصادی سردرگم شوند سرمایه‌گذاران دست از تولید بر می‌دارند و در نتیجه تولید، اقتدار دولت و امنیت اجتماعی کاهش می‌یابد. در چنین شرایطی فضا به سمت قاچاق کالا می‌رود و در این صورت دولت ناچار به افزایش مالیات می‌شود و این باعث بی‌انگیزگی سرمایه‌گذاران می‌شود.

وی تصریح کرد: سرمایه‌گذاران خارجی در کشوری سرمایه‌گذاری می‌کنند که از امنیت و سلامت اقتصادی برخوردار باشد.

وزیر اطلاعات در ادامه اظهار کرد: رویکرد وزارت اطلاعات در جهت ایفای نقش خود در زمینه پیشگیری از فساد این است که برنامه‌ها و سیاست‌های خود را شفاف کند و در قالب یک برنامه مشخص حرکت کند.

علوی با بیان این‌که وزارت اطلاعات اقدام به آسیب‌شناسی به منظور جلوگیری از فساد کرده است، افزود: وزارت اطلاعات همچنین اقدام به شناسایی قوانینی که برخی از آنها ممکن است منشاء ورود آسیب به سلامت اداری باشد، کرده‌ است. همچنین نسبت به شفاف‌سازی مقررات دولت در حوزه تحریم، واردات و صادرات کالا اقداماتی توسط وزارت اطلاعات انجام شده است که از جمله آنها اولویت‌بندی مقابله با فساد اعم از بانکی، گمرکی، فساد در زمینه صنعت، معدن و تجارت، کشف موارد فساد، تدبیر در مورد آنها و در نهایت برخورد در صورت ضرورت بوده است.

وزیر اطلاعات همچنین یادآور شد : وزارت اطلاعات نشست‌هایی برای تعیین شاخص‌های مبارزه با فساد اقتصادی برگزار و نتایج آن را ابلاغ کرده است.

وی افزود: در حوزه پیشگیری از فساد در یک سال گذشته تاکنون بیش از چهار هزار و 500 گزارش به مبادی ذیربط ارسال شده و هشدارهای لازم داده شده است. در این مدت از بیش از شش هزار میلیارد فرار مالیاتی جلوگیری شده است. همچنین بیش از 650 طیف پس از شناسایی مورد ضربه اطلاعاتی قرار گرفته و با آنها برخورد شده است.

وزیر اطلاعات گفت: سیاست وزارت اطلاعات این است که مبارزه با فساد به صورت جدی دنبال شود ولی از رسانه‌ای کردن غیرضروری خودداری شود؛ چرا که در بسیاری از موارد رسانه‌ای کردن موضوع امنیت اقتصادی را دچار اختلال می‌کند.

علوی با اشاره به مطرح شدن موضوع فساد 12 هزار میلیاردی، گفت: اصلا چنین چیزی نبود بلکه این رقم مبلغ گردش پول بود که عمده آن بازگردانده شده است و بقیه آن نیز در حال برگشت است وگرنه وزارت اطلاعات که از هشت ماه پیش این موضوع را کشف کرد یک کلمه از آن صحبت نکرد تا سلامت و امنیت را پاس بداریم و در نتیجه آن شاهد شکوفایی کشور در عرصه اقتصاد باشیم.

وزیر اطلاعات افزود: امیدواریم با عزم ملی و تلاش‌ همگانی شاهد توفیق در راستای پیشگیری از فساد و مبارزه با آن و در نتیجه این امر افزایش سرمایه‌گذاری در جمهوری اسلامی باشیم.

انتهای پیام

کد N619646

وبگردی