آفتاب

ماجرای چهار هواپیماربایی جهانی در یک روز

ماجرای چهار هواپیماربایی جهانی در یک روز

سایت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با انتشار خاطره‌ای که مربوط به دستنوشته‌های وی از روز 17 آذر سال 1360 بود، به ماجرای چهار هواپیماربایی جهانی در یک روز و مخالفت انجمن حجتیه با سپاه اشاره کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، در این خاطره آمده است:

«بعد از نماز، گزارش‌ها را تکمیل‌ کردم‌. ساعت‌ هشت‌ و نیم‌ جلسه‌ علنی‌ شروع‌ شد. اصلاحات لایحه‌ اراضی‌ شهری‌، بعد از اعتراضات‌ شورای‌ نگهبان‌ مطرح بود. با زحمت‌، پیشنهادات کمیسیون‌ تصویب‌ شد، ولی‌ باز هم‌ ممکن‌ است شورای‌ نگهبان‌ آن‌ را رد کند.

ظهر آقای‌ مقصودی‌ از ستاد نماز جمعه‌ آمد و از خطبه‌های‌ آقایان‌ امامی کاشانی‌ و موسوی اردبیلی‌ گفت‌ و از من‌ می‌خواست‌ که‌ در ملاقات‌ فردای‌ ستاد نماز جمعه‌ با امام‌ شرکت‌ کنیم‌.

در سخنان‌ پیش‌ از دستور، از بیانیه‌ امام‌ تجلیل‌ کردم‌. بعد از استراحت‌، کارهای اداری‌ را انجام‌ دادم‌ و گزارش‌ها را خواندم‌. امروز مسأله‌ ربوده‌ شدن‌ سه‌ هواپیمای ونزوئلا و یک هواپیمای‌ لیبی‌ مسأله‌ روز است‌. ربایندگان‌ هواپیمای‌ لیبی می‌خواهند به‌ ایران‌ بیایند و لیبی‌ هم موافق‌ است‌، ولی‌ ایران‌ راضی‌ نیست‌. سفیر لیبی‌ تلاش‌ می‌کند که‌ ما بپذیریم‌؛ گویا اعضای‌ امل هستند و آقای‌ موسی‌ صدر را می‌خواهند.

اول‌ شب‌ آقای‌ (عبدالمجید) معادیخواه‌ آمد و راجع‌ به‌ موضوعی‌ نگران‌ بود و از من‌ کمک می‌خواست‌. شب‌ به‌ خانه‌ آمدم‌. آخر شب‌ شورای‌ فرماندهی‌ سپاه آمدند و راجع‌ به‌ مشکلات سپاه‌ مطالبی‌ داشتند. وضع‌ جنگ‌ را گفتند و اطلاعاتی‌ از سرکوبی‌ ضدانقلاب‌ دادند و درباره انجمن‌ حجتیه‌ که‌ سپاه‌ با آنها مخالفت می‌کند، مطالبی‌ گفتند و از من‌ برای‌ حفظ موقعیت‌ سپاه‌، کمک‌ خواستند. نزدیک ساعت‌ دوازده‌ شب‌ خوابیدیم‌.»

انتهای پیام

کد N619645

وبگردی