آفتاب
علی لاریجانی:

چه معنایی دارد بنیاد شهید بانک و مرغداری داشته باشد

چه معنایی دارد بنیاد شهید بانک و مرغداری داشته باشد

رئیس مجلس گفت: اینکه پالایشگاه به وزارت دفاع داده شود یا اینکه بنیاد شهید، بانک، مرغداری و دامداری داشته باشد، چه معنایی دارد؟ اینجاست که بخش خصوصی نمی تواند رقابت کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، علی لاریجانی بعدازظهر دوشنبه در همایش ملی «ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد» با اشاره به ضرورت توجه به اصلاح زیرساخت‌ها در مساله مبارزه با فساد گفت: شفافیت، عدم انحصارات و عدم تبعیض، ارکان سالم‌سازی در سیستم دیوانی کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: در زمینه شفافیت، قانون سلامت اداری، تصویب شد و در این زمینه آیین نامه هایی از سوی دولت مورد تصویب قرار گرفت. همچنین قانون دولت الکترونیک و قانون مبارزه با پولشویی از جمله این موارد است، اما در مورد عدم انحصارات، سیاست های اصل 44 ابلاغ شد ولی قانون آن ناقص و غلط اجرایی شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بخش خصوصی امروز قدرت رقابت در زمینه اقتصادی را ندارد، انحصارات از یک شکل به شکل دیگر تبدیل شده و دستگاه‌هایی که رانت اطلاعاتی دارند، در این زمینه نفوذ دارند.

لاریجانی گفت: اینکه پالایشگاه به وزارت دفاع داده شود یا اینکه بنیاد شهید، بانک، مرغداری و دامداری داشته باشد و یا اینکه بانک‌ها خود شرکت‌های بزرگ داشته باشند، چه معنایی دارد؟ اینجاست که بخش خصوصی نمی‌تواند رقابت کند.

وی با بیان اینکه مساله انحصارات بسیار جدی است، افزود: این امر خود عامل تبعیض در کشور است تا رقابت به صورت منطق و شفاف نبوده و فساد وجود داشته باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هر بنگاه اداری در کشور برای خود بنگاه‌های اقتصادی ایجاد کرده است که این اشکال برای ایجاد فضای رقابتی است.

رئیس قوه مقننه افزود: به هم ریختگی در کار کشور در دولت قبل به وفور دیده می‌شد، اما دولت فعلی که قبول دارد این مساله را، باید جلوی به هم ریختگی‌ها را بگیرد، باید اقدامات اجرایی انجام دهد تا فضای برابر برای رقابت در کشور به وجود آید.

ادامه دارد.

کد N619529

وبگردی