آفتاب
علوی گرگانی:

تا زمانی که مهر تایید امام حسین (ع) نباشد اعمال، مورد قبول درگاه حق نیست

تا زمانی که مهر تایید امام حسین (ع) نباشد اعمال، مورد قبول درگاه حق نیست

آیت‌الله سیدمحمد علی علوی گرگانی گفت: خداوند مهر پایان نامه اعمال همه را در اختیار امام حسین (ع) قرار داده است و تا زمانی که مهر تایید امام حسین (ع) نباشد اعمال، مورد قبول درگاه حضرت حق واقع نمی‌شود و به همین دلیل است که این همه برکات از زیارت و عشق به حضرت نقل شده است.

به گزارش گروه دریافت خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، آیت‌الله سیدمحمد علی علوی گرگانی پیش از ظهر امروز، در دیدار جمعی از فرماندهان نیروی انتظامی سراسر کشور اظهار کرد: خداوند در آیات قرآن کریم، بندگان را به سوی خود دعوت کرده است.

وی با اشاره به آیاتی از سوره انعام،گفت: خداوند در این سوره تضمین کردند که بندگان خود را راهنمایی و هدایت کنند.

این مرجع تقلید با اشاره به معارف روز اربعین خاطر نشان کرد: خداوند تائید اعمال همه را به امام حسین (ع) واگذار کرده است و تا زمانی که مهر تایید امام حسین (ع) نباشد اعمال مردم مورد قبول درگاه حضرت حق واقع نمی‌شود و به همین دلیل است که این همه برکات از زیارت و عشق به حضرت نقل می شود.

علوی گرگانی گفت: این شوق و عشق جهانی شده است و یک مورخ انگلیسی نیز در این زمینه گفته است که برای من جای تعجب دارد مسلمانان با چه اشتیاقی برای زیارت امام حسین(ع) می‌روند در حالی که شرایط کشور عراق دشوار و خطرناک است ولی اینان از خطر، هراسی ندارند، این مسایل برای آنها بسیار عجیب است زیرا به شعله عشق امام حسین پی نبرده اند.

وی با بیان این مطلب که امام حسین (ع) با هدف نجات انسان ها از گمراهی بشریت جان خویش را بذل کردند، ادامه داد: خداوند راه نجات بندگان را از تاریکی و گمراهی،‌ راه مستقیم می‌داند و به همین جهت حضرات معصومین(ع) را برای ما چراغ هدایت قرار دادند.

این مرجع تقلید بیان کرد: هدف نهایی ما صراط مستقیم است که هر روز از خداوند می خواهیم که ما را به این سمت هدایت کند و این صراط با لوازمی ایجاد شده است که باید نسبت به آن امانت دار باشیم و به امانت خود خیانت نکنیم.

علوی گرگانی یادآورشد: شناخت و حرکت در مسیر و صراط مستقیم با تربیت و آموزش میسر است و باید جوانان را در این مسیر آموزش دهیم.

وی بیان کرد: باید جوانان را با معارف الهی آشنا کنیم؛ باید آنها را به این صراط هدایت کنیم؛ باید از همان سنین جوانی آنها را با خداشناسی، معاد و توبه آشنا کنیم تا بتوانند در آینده راه خود را پیدا کنند.

انتهای پیام

کد N619462

وبگردی