آفتاب

نتایج نهایی دور اول انتخابات ریاست جمهوری تونس اعلام شد

نتایج نهایی دور اول انتخابات ریاست جمهوری تونس اعلام شد

تسنیم نوشت:

هیئت عالی مستقل انتخابات تونس، نتایج نهایی دور اول انتخابات ریاست جمهوری این کشور را اعلام کرد که بر این اساس الباجی قائد السبسی رهبر حزب نداء تونس و محمد المنصف المرزوقی رئیس‌جمهور فعلی در دور دوم با هم رقابت خواهند کرد.
به گزارش المیادین، هیئت عالی مستقل انتخابات تونس، نتایج نهایی دور اول انتخابات ریاست جمهوری این کشور را اعلام کرد.

بر این اساس «الباجی قائد السبسی» رهبر حزب نداء تونس با به دست آوردن سی و نه و چهل و شش درصد  از آراء (یک میلیون و دویست و هشتاد و نه هزار رای) در مرحله اول، در مکان اول قرار گرفت.

همچنین «محمد المنصف المرزوقی» رئیس‌جمهور فعلی نیز سی و سه و چهل و سه درصد (یک میلیون و نود و دو هزار رأی) از آراء در مرحله اول انتخابات را از آن خود کرد و بعد از «السبسی» در مکان دوم قرار گرفت.

هیئت عالی مستقل انتخابات تونس پیش از این نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری این کشور را اعلام کرده بود که بر اساس آن الباجی قائد السبسی از حزب سکولار نداء تونس سی و نه و چهل و شش درصد  و محمد المنصف المرزوقی سی و سه و چهل و سه درصد از آراء را به خود اختصاص داد.

این هیئت همچنین اعلام کرد که دور دوم انتخابات ریاست جمهوری تونس(21 دسامبر) 30 آذر ماه در داخل این کشور برگزار و تبلیغات این دو نامزد نیز از  فردا سه شنبه (18 آذر) آغاز می‌شود.

همچنین دور دوم انتخابات تونس در خارج از تونس روزهای 28 و 29 و 30 آذر برگزار خواهد شد.

انتخابات ریاست جمهوری تونس 23 نوامبر گذشته (2 آذر) برگزار شد. بر اساس اعلام هیئت عالی مستقل انتخابات تونس، شصت و دو و نود درصد از واجدان شرایط در این انتخابات شرکت کردند.

این انتخابات نخستین انتخابات ریاست جمهوری تونس بعد از سرنگونی زین العابدین بن علی دیکتاتور فراری این کشور به شمار می‌رود.

52261

کد N619446

وبگردی