آفتاب

برگزاری جلسه شورای مرکزی جام با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی

برگزاری جلسه شورای مرکزی جام با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی

جلسه شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین با حضور دکتر مخبر دزفولی، دبیر شواری عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در جلسه شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین که به مناسبت روز دانشجو و در آستانه سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور اعضای شورای مرکزی این تشکل برگزار شد، ابتدا محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین و جبهه پیروان خط امام و رهبری ضمن گرامیداشت روز دانشجو توضیحاتی در خصوص توقعات از وزیر جدید علوم و لزوم توجه ویژه به اوضاع دانشگاه ها و ستاد وزارتخانه ارائه داد.

باهنر همچنین در مورد لایحه بودجه سال 94 که امروز توسط رئیس جمهور به مجلس تقدیم شد گفت: افت قیمت در بودجه سال 93 و بودجه سال 94 بسیار قابل توجه است. ما سه کار اساسی تا پایان دوره مجلس نهم خواهیم داشت؛ 1- بررسی و تصویب لایحه خارج از رکود 2- بررسی و تصویب بودجه سال94 3- بررسی و تصویب برنامه ششم توسعه کشور.

در ادامه جلسه، مخبردزفولی توضیحاتی در خصوص عملکرد شورای عالی انقلاب فرهنگی از بدو تأسیس تا کنون ارائه داد و سیر سه دهه تلاش این شورا در ساماندهی وضعیت آموزش عالی را بیان کرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه به ارائه تحلیلی از وضعیت فرهنگی آموزش عالی و چالش ها، فرصت ها و برنامه های پیش روی این شورا پرداخت.

وی به مقطع دوم فعالیت شورا در دوران اصلاحات اشاره کرد و افزود که در دوران اصلاحات این شورا تنها نقش سیاست گذاری داشت و در این دوران علیرغم حمایت های رهبر معظم انقلاب از این شورا ، برخی از افراد حتی در مجلس شورای اسلامی در دوره ششم اساس این شورا را زیر سئوال می بردند.

وی مقطع سوم این شورا را در 8 سال اخیر ارزشمند دانست و از ورود به حوزه های آتی علم و فناوری در کشور بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری سخن گفت و افزود: موضوعاتی نظیرطرح تحول بنیادین در آموزش و پرورش، رسیدگی به موضوع نخبگان و تدوین نقشه جامع علمی کشور از جمله مباحثی بود که در هشت سال اخیر در این شورا مطرح گردید.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از صحبت های خود به همکاری جدی با جریان فکری حوزوی و روحانیت در موضوع علم و فرهنگ اشاره کرد و گفت: در تدوین نقشه جامع علمی کشور قریب 3000 نفر از اساتید حوزه و دانشگاه با شورای عالی انقلاب فرهنگی مشارکت داشتند.

انتهای پیام

کد N619327

وبگردی