آفتاب

دیدار وزیر ارتباطات و فن‌آوری ایران با نخست‌وزیر قطر

دیدار وزیر ارتباطات و فن‌آوری ایران با نخست‌وزیر قطر

وزیر ارتباطات و فن‌آوری کشورمان صبح امروز (دوشنبه) با شیخ عبدالله بن ناصر بن خلیفه آل ثانی، نخست‌وزیر و وزیر کشور دولت قطر ملاقات و با وی پیرامون همکاری‌های دو جانبه در کلیه زمینه‌ها به‌ویژه اقتصادی و نیر ارتباطات و فن‌آوری بحث و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمود واعظی که بنا به دعوت رسمی وزیر ارتباطات قطر برای شرکت در کنفرانس بین‌المللی ارتباطات و فن‌آوری جهانی (تلیکوم 2014) در دوحه به سر می‌برد با نخست وزیر این کشور پیرامون توسعه مناسبات دو کشور مذاکره کرد.

او در آغاز این دیدار ضمن ابلاغ درودهای گرم معاون اول رییس‌جمهور ایران، از وی برای دیدار از جمهوری اسلامی ایران دعوت کرد.

نخست‌وزیر قطر نیز با تأکید بر علاقه‌مندی کشورش برای توسعه هر چه بیش‌تر مناسبات و همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با جمهوری اسلامی ایران و به ویژه با پیشرفت‌های حاصله در کشورمان در زمینه فن‌آوری و ارتباطات و اهمیت آن در سطح جهانی اعلام کرد که قرار است در آینده بندرگاه الرویس در شمال این کشور که برای کشتی‌ها و کالاهای ایرانی اختصاص یافته، افتتاح شود و این بندرگاه زمینه خوب و مثبتی برای فعالیت و ایجاد تحرک بیش‌تر در مناسبات اقتصادی و تجاری میان دو کشور را فراهم خواهد کرد.

وی رفت و آمدهای وزیران ذی‌ربط دو کشور و نیز به ویژه سفر اخیر وزیر اقتصاد و بازرگانی قطر به تهران و توافقات به‌وجود آمده را نشانه‌ای برای گسترش همکاری‌ها ذکر کرد.

انتهای پیام

کد N619301

وبگردی