آفتاب
عضو کمیسیون اقتصادی:

فساد باید برای مرتکبین هزینه داشته باشد

فساد باید برای مرتکبین هزینه داشته باشد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ارتکاب فساد باید برای مرتکبین آن هزینه داشته باشد و نظارت‌ها به گونه‌ای باشد که افراد به سمت فساد نروند.

ابراهیم نکو در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه اولین گام برای مبارزه با فساد فرهنگ سازی است گفت: فساد به هر شکلی باید از ادبیات فرهنگی کشور خارج شود و روی آوردن به آن به عنوان یک مساله خارج از عرف جامعه استنباط گردد و افراد برای ارتکاب به فساد باید بدانند که هنجارها و جایگاه اجتماعی خود را از دست می‌دهند نه این که فردی که با ارتکاب فساد توانسته است پیشرفت اقتصادی کند از احترام برخوردار باشد.

وی افزود: مجلس و دستگاههای نظارتی نیز باید حساسیت بیشتری نسبت به این مساله داشته باشد و از همه ظرفیت‌های نظامی خود برای مقابله با آن استفاده کنیم و البته حرکت فرهنگی نیاز به زمان دارد و نمی‌توان به صورت یک جانبه به آن امید بست و دستگاههای نظارتی نیز همزمان با فرهنگ سازی باید حساسیت خود را نسبت به فساد بالا ببرند.

نماینده رباط کریم تصریح کرد: فساد باید از ریشه و در همه بخش‌های کشور خشکانده شود و اجرای قوانین در این مسیر باید کمی جدی‌تر باشد و البته باید توجه کرد که مبارزه با فساد یک اقدام ساختاری و زنجیره‌ای است و هر کدام از زنجیره‌های مبارزه با فساد اگر در انجام وظایف خود کوتاهی کنند دستگاههای دیگر نمی‌تواند موفق باشد و همه‌ی بخش‌ها باید همگام عمل کنند.

وی با تاکید بر این که سرعت برخورد با فساد از مرحله‌ کشف تا مرحله اجرای حکم در شرایط فعلی بسیار کم است خاطر نشان کرد:‌ اطاله‌ی دادرسی ، تهدید و کشف جرم فساد را تقویت می‌کند و این فرصت را می‌دهد که بتوان مرتکبین به این موضوع مدارک و ادله فرار از جرم را به دست آورند.

نکو در پایان تاکید کرد:‌ قانون به طور کلی مشکل ندارد و شاید در برخی از برهه باید به روز شود، اما در مقابله با فساد در اجرا اشکالاتی است که قوا و نهادهای مختلف باید برای رفع آن اقدام نماید.

انتهای پیام

کد N619247

وبگردی