آفتاب
جهانگیری در همایش ملی ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد :

عزم جدی قوای سه گانه برای برخورد و مقابله با فساد ضروری است

عزم جدی قوای سه گانه برای برخورد و مقابله با فساد ضروری است

عاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه آمارها و ارقام نشان می‌دهد که یک جای کار در مبارزه با مفاسد اقتصادی ایراد دارد و وضعیت نسبت به گذشته بدتر شده است ، گفت: قوای سه گانه باید با عزمی جدی نسبت به مقابله و برخورد با مفاسد اقتصادی اقدام کنند تا به نتایج مطلوب دست پیدا کنیم.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اسحاق جهانگیری صبح امروز(دوشنبه) در همایش ملی ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد که در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی و با شعار حرکت به سوی کشوری بدون فساد برگزار شد، با اشاره به سخنان دکتر روحانی در ابتدای این همایش اظهار داشت: مطالب رییس جمهور محترم حاکی از آن است که دغدغه ای جدی برای مبارزه با فساد در سطوح عالی نظام وجود دارد.

معاون اول رییس جمهور یکی از اهداف اصلی امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی را از بین بردن مفاسد عنوان کرد وافزود: رهبر معظم انقلاب نیز مکررا این موضوع را مطرح کرده اند و در سال ۱۳۸۰ پیامی ۸ ماده ای خطاب به سران قوای سه گانه صادر نمودند.

وی ادامه داد: پس از گذشت ۱۳ سال از صدور فرمان ۸ ماده ای مقام معظم رهبری ،لازم بود که یک بررسی صورت گیرد تا ببینیم به کجا رسیده ایم که آیا وضعیت کنونی فساد نسبت به زمان صدور این فرمان ۸ ماده‌ای بهتر شده است یا خیر.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه دغدغه‌ها نشان می ‌دهد که وضعیت ما نسبت به ۱۳ سال گذشته بدتر شده است، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب از عملکرد دستگاه‌ها برای مبارزه با فساد راضی نیستند و دلیل آن این است که آمارها حکایت از افزایش حجم مفاسد نسبت به گذشته دارد.

دکتر جهانگیری اضافه کرد: گویا هنوز موضوع مبارزه با فساد آنطور که باید مورد توجه قرار نگرفته و هنوز به شکل حاشیه‌ای و سطحی به آن پرداخته می‌شود.

معاون اول رییس جمهور در ادامه سخنان خود از ارسال نامه‌ای خطاب به مقام معظم رهبری خبرداد و گفت: نامه ای خدمت معظم له نوشتم و از ایشان درخواست نمودم که برای این همایش ،در صورت صلاحدید، پیامی ارسال کنند که رهبرمعظم انقلاب در حاشیه این نامه چند جمله مرقوم فرمودند که متن این جملات بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

"نفس اهتمام آقایان به امر مبارزه با فساد را تحسین می‌کنم، لکن این سمینار و امثال آن بناست چه معجزه ای بکند؟ مگروضعیت برای شما مسئولان سه قوه روشن نیست؟ با توجه به شرایط مناسب و امیدبخشی که از لحاظ همدلی و هماهنگی و همفکری که بین مسئولان امر وجود دارد، چرا اقدام قاطع و اساسی انجام نمی‌گیرد که نتیجه را همه بطور ملموس مشاهده کنند.توقع من از آقایان محترم این است که چه با سمینار و چه بدون آن ، تصمیمات قاطع و عملی و بدون هرگونه ملاحظه ای بگیرند و اجرا کنند. موفق باشید."

انتهای پیام

کد N619172

وبگردی