آفتاب

الجعفری: مانعی برای انجام حملات هوایی ایران در عراق وجود ندارد

الجعفری: مانعی برای انجام حملات هوایی ایران در عراق وجود ندارد

وزیر امور خارجه عراق گفت: مانعی برای انجام حملات هوایی ایران (در عراق) وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ابراهیم الجعفری در گفت‌وگو با روزنامه الریاض چاپ عربستان بیان کرد تا زمانی که (تهران) به شروطی که بغداد در شورای امنیت سازمان ملل خواهان آن شده، متعهد باشد، مانعی درخصوص اقدام ایران در انجام حملات نظامی هوایی در داخل عراق وجود ندارد.

وی در پاسخ به سوالی درباره امکان حملات هوایی ایران در عراق گفت: توافق در هر ساعتی می‌تواند اتفاق بیفتد. مشکلی نیست همانطور که (پیشنهاد) کشورهای دیگر را قبول کردیم اما شروطی دارد از جمله اینکه باید نسبت به سیاست‌های ما که در شورای امنیت سازمان ملل آن را مشخص کردیم، متعهد باشند _ اکتفا به انجام حملات علیه اهداف داعش، دور کردن مناطق مسکونی و هماهنگی با نیروهای عراقی_.

وی در خصوص ارتباط ایجاد روابط میان ایران و عربستان در برقراری ثبات در عراق گفت: مطمئنا روابط منطقه‌ای در این مساله نقش دارند و هر اندازه که این روابط قدرتمندتر باشد، زمینه و فضای مناسب را برای از بین بردن تروریسم فراهم می‌کند اما اگر که اختلافات منطقه‌ای وجود داشته باشد، این مساله شکاف‌هایی را در خصوص (مبارزه) با داعش و دیگر گروه‌های (تروریستی) فراهم می کند از این رو ما خواهان نزدیک کردن مسافت‌ها هستیم.

الجعفری ادامه داد: این درست نیست که ما زخم‌ها را باز کنیم و از اختلافات صحبت کنیم . خطر هیتلر و موسیلینی باعث وحدت استالین و چرچیل شد چرا که خطر مشترک بود. ما هم بر همین اساس حرکت می‌کنیم. وزارت امور خارجه عراق در جهت نزدیک کردن دیدگاه‌ها گام بر می‌دارد. ما با هر کشوری ارتباطات و روابطی داریم.

انتهای پیام

کد N618715

وبگردی