آفتاب

"تیرگی روابط آمریکا- روسیه" محور نشستی در دومای روسیه

"تیرگی روابط آمریکا- روسیه" محور نشستی در دومای روسیه

دومای روسیه امروز (دوشنبه) نشستی را تحت عنوان "روسیه- آمریکا: تعرض موقت و یا جنگ سرد جدید؟" برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، نمایندگان وزارت امور خارجه روسیه، شخصیت‌های آکادمی علوم روسیه و کمیته روابط خارجی دوما در این نشست حضور خواهند داشت.

موضوعاتی از جمله علل وخیم شدن روابط روسیه و ایالات متحده آمریکا، درگیری‌ سیاسی بر سر اوکراین، تلاش آمریکا برای انزوای روسیه و چشم‌انداز روابط دو جانبه در دستور کار بررسی قرار دارد.

الکسی پوشکوف، رئیس کمیته روابط خارجی دومالی روسیه گفت: کنگره آمریکا اخیرا قطعنامه‌ای را تصویب کرده که اعلام جنگ سرد به ماست. اقدامات آمریکا احیای جدید روابط دو کشور را غیرممکن می‌کند. هدف از برگزاری نشست در دومای روسیه این است که مشخص شود روابط در آینده با آمریکا چگونه باید باشد.

مجلس نمایندگان آمریکا در چهارم دسامبر به اتفاق آراء قطعنامه ضد روسی 758 را تصویب کرد. در سند مذکور روسیه به تعرض در قبال همسایه‌اش متهم شده و از باراک اوباما خواسته شده تا برای دولت اوکراین کمک‌های دفاعی کشنده و غیرکشنده ارسال کند. مواضع روسیه و کشورهای غربی بر سر تحولات اوکراین تیره شده است؛ روسیه نیز هرگونه مداخله در بحران اوکراین‌ را رد می‌کند اما غرب مسکو را به مشارکت در درگیری‌های شرق اوکراین متهم می‌کند.

انتهای پیام

کد N618709

وبگردی