آفتاب

هشدار اسقف کلیسای کانتربری نسبت به افزایش گرسنگی میان فقرا در انگلیس

هشدار اسقف کلیسای کانتربری نسبت به افزایش گرسنگی میان فقرا در انگلیس

اسقف کلیسای کانتربری با حمایت از گزارش منتشر شده توسط برخی قانونگذاران انگلیسی از دولت این کشور خواست تا برای ریشه کن کردن گرسنگی در بین مردم فقیر در این کشور اقدامات بیشتری انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، "جاستین والبی"، اسقف کلیسای کانتربری از گزارشی حمایت کرد که گروهی از قانونگذاران انگلیسی طی آن نسبت به افزایش استفاده از "بانک‌های غذا" هشدار داده بودند.

طبق آمارهایی که یکی از این بانک‌های غذا منتشر کرده است، تعداد افرادی که از این مرکز استفاده می‌کنند از حدود 126 هزار تن در سال 2011 به بیش از 900 هزار تن در سال 2013 رسیده است.

والبی در اظهارات خود درباره این وضعیت شرایط تغذیه خانواده‌های فقیر انگلیسی را با چیزی که در اردوگاه‌های پناهندگی کنگو دیده بود، مقایسه کرد و گفت: فلاکت خانواده‌های فقیر انگلیسی به مراتب شوک کننده‌تر بود. البته نه از جنبه جدیت موضوع بلکه به این دلیل که این اتفاق در حال رخ دادن در انگلیس است.

در همین حال یکی از قانونگذاران حزب اپوزیسیون انگلیس که در نگارش و انتشار گزارش اخیر مشارکت داشته در این باره اظهار کرد: شواهد بسیار روشنی وجود دارد که اتفاق بسیار وحشتناکی در حال وقوع است. مردم در آستانه آشفتگی هستند و کوچک‌ترین اتفاقی می‌تواند وضعیت آن‌ها را وارد این شرایط آشفته کند.

این موضوع در حالی مطرح شده است که بودجه خدمات عمومی پس از به قدرت رسیدن دیوید کامرون، نخست وزیر حزب راست میانه انگلیس کاهش یافته است.

انتهای پیام

کد N618508

وبگردی