آفتاب

آماده‌باش نیروهای امنیتی عراق برای تأمین امنیت زیارت اربعین

آماده‌باش نیروهای امنیتی عراق برای تأمین امنیت زیارت اربعین

ابنا نوشت:

 

 

 

نیروهای استان المثنی از آمادگی کامل برای حمایت از زائران اربعین حسینی که از استان‌های جنوبی به سمت کربلا در حرکتند، برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ سرلشکر کاظم ابوالهیل فرمانده پلیس استان المثنی از آماده‌باش تمامی نیروهای امنیتی این استان برای تامین امنیت زیارت اربعین امسال خبر داد.

وی از آغاز فعالیت امنیتی نیروهای پلیس این استان از روز ۶ صفر خبر داد و افزود: نیروهای پلیس این استان از آمادگی کامل برای حمایت از زائران اربعین حسینی که از استان‌های جنوبی به سمت کربلا در حرکتند، برخوردار است.

فرمانده پلیس المثنی از گشت زنی نیروهای پلیس بصورت پیاده و سواره، انجام ماموریت‌های امنیتی و اطلاعاتی، فعالیت نیروهای خنثی سازی بمب و نصب دوربین‌های مدار بسته برای کنترل حرکت‌های مشکوک برای تامین این زیارت میلیونی خبر داد.

از سوی دیگر حاج عبدالرضا الغزی مسئول کمیته امنیتی و نیروهای داوطلب مردمی در شهر السماوه از استقرار نیروهای داوطلب مردمی در بخش‌های مختلف شهر به منظور کمک به نیروهای امنیتی خبر داد.

دکتر حسین علی موسی مدیر کل بهداشت استان المثنی نیز از استقرار ۵۳ پایگاه امدادی بهداشتی در محدوده جغرافیایی این استان برای خدمت رسانی به زائران خبر داد.

وی در ادامه از اختصاص چند دستگاه آمبولانس به مسیرهای منتهی به کربلا خبر داد و گفت: اداره بهداشت المثنی به منظور همکاری با اداره بهداشت کربلا اقدام به استقرار دو پایگاه امدادی بهداشتی در مسیر نجف - کربلا نموده است. وی از تامین داروهای مورد نیاز به اندازه کافی خبر داد.

لازم به یادآوریست بیش از ۱۵ هزار نیروی امنیتی در این استان تامین امنیت اربعین حسینی را بر عهده دارند. علاوه بر این استان المثنی یک تیپ از نیروهای خود را بهمراه یک تیم از متخصصان خنثی سازی بمب به استان کربلا اعزام نموده است.

5252

کد N618496

وبگردی