آفتاب

درخواست 30 سازمان حقوق بشری ار کشورها برای میزبانی از آوارگان سوریه

درخواست 30 سازمان حقوق بشری ار کشورها برای میزبانی از آوارگان سوریه

بیش از 30 سازمان حقوق بشری امروز (دوشنبه) از کشورها خواستند تا نزدیک به 180 هزار سوری که تاکنون به کشورهای همجوار سوریه پناهنده شده‌اند را بپذیرند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری شبکه العربیه، این فراخوان در آستانه برگزاری کنفرانس وزارتی سازمان ملل در ژنو اعلام شد. در این کنفرانس که فردا برگزار می‌شود موضوع اسکان این پناهندگان با هدف کم کردن بار مسئولیت کشورهای خاورمیانه بررسی می‌شود که تاکنون میزبان آنها بوده‌اند.

کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل اعلام کرد: این 180 هزار سوری حدود 5% از 6 / 3 میلیون پناهنده سوری را تشکیل می‌دهند که در سال 2015 به دلیل وضعیت سوریه به کشورهای مجاور آن خواهند رفت.

در بیانیه سازمان‌های مدافع حقوق بشر آمده است که بیش از 2 / 3 میلیون پناهنده در حال حاضر وجود دارند و براساس پیش‌بینی‌ها این تعداد تا پایان سال 2015 به 59 / 3 میلیون تن خواهد رسید.

همچنین در این بیانیه آمده است که بیش از 30 سازمان حقوق بشری و دیگر سازمان‌هایی که در زمینه حقوق بشر و حمایت از پناهندگان فعالیت می‌کنند از کشورهای حاضر در کنفرانس خواستند اجازه پناهندگی به حداقل 5% این تعداد پیش‌بینی شده تا پایان سال 2015 را بدهند. ضمن اینکه تاکنون حداقل 2% این تعداد در خارج از منطقه پذیرش شده‌اند.

در این بیانیه این سازمان‌ها به صورت خاص از کشورهایی که تاکنون میزبان پناهندگان سوری نبوده‌اند، خواسته‌اند در این امر مشارکت کنند.

از جمله سازمان‌هایی که این بیانیه را امضا کردند، می‌توان به عفو بین‌الملل، سازمان پزشکان بدون مرز، مراقبت بین‌الملل، "نجات کودکان" و "جنبش ضد گرسنگی" اشاره کرد.

انتهای پیام

کد N618495

وبگردی