آفتاب

انتقاد مركل از رویكرد روسیه در قبال اوكراین

انتقاد مركل از رویكرد روسیه در قبال اوكراین

«آنگلا مرکل» در مصاحبه‌ با روزنامه آلمانی «دی وِلت»، گفت که نباید اجازه داد رویکرد روسیه در نقض «تمامیت ارضی و حاکمیت اوکراین همچنان به قوت خود باقی بماند.»

صدر اعظم آلمان روسیه را به دخالت در امور داخلی اوکراین متهم کرده و گفته است که مسکو در رویکرد خود حاکمیت این کشور اروپای شرقی را نقض می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از پرس تی‌وی، «آنگلا مرکل» در مصاحبه‌ با روزنامه آلمانی «دی وِلت»، گفت که نباید اجازه داد رویکرد روسیه در نقض «تمامیت ارضی و حاکمیت اوکراین همچنان به قوت خود باقی بماند.»

وی در ادامه تحریم‌های تحمیلی آمریکا و متحدان اروپایی آن علیه مسکو بر سر بحران در اوکراین را اقدامی «درست» دانست.

آمریکا و اتحادیه اروپا بعد از آغاز بحران اوکراین در سال جاری (۲۰۱۴ میلادی)، مسکو را به تنش‌زایی و تحریک بحران در این کشور متهم کردند و با چند دور تحریم هدفمند از جمله تحریم‌های اقتصادی، روسیه و چهره‌های هوادار این کشور را هدف قرار دادند.

این در حالی است که روسیه اتهام‌های آمریکا و اتحادیه اروپا را رد کرده است.

مناطق عمدتا روس زبان شرق اوکراین از آغاز عملیات نظامی کی‌یف برای سرکوب اعتراضات روس‌گرایان در اواسط آوریل، صحنه‌ درگیری‌های مرگ‌بار بین نیروهای حامی روسیه و ارتش اوکراین بوده است.

صدر اعظم آلمان همچنین گفت که روسیه هم برای اوکراین و هم برای مولداوی و گرجستان، جمهوری‌های سابق اتحاد جماهیر شوروی مشکل ایجاد کرده است و این اقدام بعد از آن صورت گرفت که آن‌ها تصمیم گرفتند با اتحادیه اروپا توافق‌های تجاری امضا کنند.

مرکل گفت: «مولداوی، گرجستان و اوکراین، همسایگان شرقی ما، در پی تصمیمی که به طور مستقل اتخاذ کردند، با اتحادیه اروپا توافق مشارکت امضا کرده‌اند. روسیه برای این سه کشور مانع‌آفرینی می‌کند.»

مولداوی، گرجستان و اوکراین در تاریخ ۲۷ ژوئن به منظور تعمیق مناسبات اقتصادی و سیاسی خود با اتحادیه اروپا، توافق‌نامه‌هایی را با این اتحادیه امضا کردند.

کد N618428

وبگردی