آفتاب

روحانی: وجود فساد به معنای عدم تحقق یکی از مهمترین اهداف انقلاب است

روحانی: وجود فساد به معنای عدم تحقق یکی از مهمترین اهداف انقلاب است

رییس‌جمهور گفت که وجود فساد در کشور به این معناست که ما به یکی از مهم‌ترین اهداف انقلاب اسلامی دست نیافته‌ایم.

رییس‌جمهور گفت که وجود فساد در کشور به این معناست که ما به یکی از مهم‌ترین اهداف انقلاب اسلامی دست نیافته‌ایم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در همایش ملی ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد که صبح امروز در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهار کرد: موضوع فساد از دیدگاه مردم این‌چنین است که یا مسئولین آن را می‌دانند و در برابرش نمی‌ایستند، پس خودشان آلوده‌اند و کل نظام و انقلاب زیر سوال است؛ یا آنکه نمی‌دانند و اگر می‌دانند در مبارزه ناتوان‌اند پس دولت اسلامی دولتی ناکارآمد است.

وی افزود: چه فاسد بودن نظام و چه ناکارآمد بودن نظام که یکی از این دو مورد قضاوت مردم است به این معناست که ما به یکی از مهم‌ترین اهداف انقلاب دست نیافته‌ایم.

رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: مبارزه با فساد و ریشه‌کنی آن آرمانی همچون استقلال، مبارزه با استعمار، مبارزه با استبداد و ایجاد حاکمیت ملی است و باید در این ردیف شمرده شود.

روحانی با اشاره به تاکید امام راحل بر ضرورت مبارزه با فساد، خاطرنشان کرد: همچنین اینکه رهبری مساله فساد را در کنار فقر و تبعیض قرار داده‌ و خواسته‌اند جامعه ما از فقر ، فساد و تبعیض مبرا باشد به معنای اهمیت این هدف مهم برای همه مسئولین است.

وی ادامه داد: در دولت یازدهم هدف اولیه این است که کشور از لحاظ اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی از معضلات و مشکلاتی که در سال‌های گذشته با آن مواجه بوده رهانیده شود.

رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: اگر در سال‌های گذشته مردم از تورم بالای 40 درصد در فشار بودند، اگر کشور دارای رشدی نبود، اگر بیکاری و عدم اشتغال مشکل روشن همه خانوارها بود و ارتباطات ما با جهان دچار اختلال بود و اگر آسیب‌های اجتماعی نگران‌کننده بود مردم در حماسه سیاسی 24 خرداد شرکت کردند تا دولتی کار را آغاز کند که بتواند این معضلات را حل و فصل کند.

ادامه دارد

کد N618331

وبگردی