آفتاب

عبدالله عبدالله: خروج نیروهای خارجی از افغانستان عجولانه است

عبدالله عبدالله: خروج نیروهای خارجی از افغانستان عجولانه است

"عبدالله عبدالله"، رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان با تاکید بر اینکه پشتیبانی هوایی همچنان برای برخی اقدامات در این کشور لازم است، گفت: نیروهای غربی بسیار زود افغانستان را ترک می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عبدالله عبدالله در مصاحبه با روزنامه ساندی تایمز گفت، نیروهای تحت حمایت ناتو بسیار عجولانه در حال خروج هستند و قرار است تمام نیروها رزمی تا پایان ماه جاری افغانستان را ترک کنند.

وی تاکید کرد: ما زمان زیادی را در سال جاری از دست دادیم که دلیل آن اختلاف نظر حامد کرزای، رئیس جمهوری سابق افغانستان با رهبران غربی بود. خروج نیروهای خارجی بسیار ناگهانی است. دو سال پیش 150 هزار نیروی بین المللی و چندین جت و هلی کوپتردر افغانستان حضور داشتند و قرار است طی دو ماه آن‌ها به 12 هزار تن کاهش یابند. ما همچنان به پشتیبانی هوایی برای انتقال مجروحان، اطلاعات و جت‌های سریع نیاز داریم.

نشریه ساندی تایمز در ادامه به نقل از یک ژنرال انگلیسی گزارش داد که نیرو و جت‌های بیشتر در سال آتی میلادی به افغانستان ارسال شود و رشد نیروی هوایی افغانستان سه سال زمان می‌برد.

با این حال دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس تاکید کرده است که سایر کشورها پوشش هوایی برای افغانستان فراهم می‌کنند. اظهارات عبدالله در حالی مطرح می‌شود که رئیس جمهوری افغانستان در جریان نشست روز پنج شنبه کنفرانس لندن از خروج نیروهای رزمی خارجی پس از 13 سال استقبال کرد.

انتهای پیام

کد N618284

وبگردی