آفتاب
در جلسه هیات وزیران به ریاست روحانی؛

نحوه توزیع اعتبارات یارانه بخش مسکن در سال ۱۳۹۳ مشخص شد

نحوه توزیع اعتبارات یارانه بخش مسکن در سال ۱۳۹۳ مشخص شد

جلسه هیأت دولت عصر یکشنبه به ریاست دکتر حسن روحانی رییس‌جمهور تشکیل شد و اعضای دولت به بحث و تبادل نظر در خصوص مهم‌ترین مسایل و مباحث روز کشور پرداختند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در این جلسه، تعدادی از پیشنهادهای دستگاه‌های اجرایی پس از بررسی، به تصویب هیأت وزیران رسید.

نحوه توزیع اعتبارات یارانه بخش مسکن در سال ۱۳۹۳، یکی دیگر از مواردی بود که به تصویب هیأت وزیران رسید. براساس این مصوبه، اعتبارات مذکور با عنوان تخفیف عوارض پروانه، حمایت‌های مالی، تراکم و ایجاد تأسیسات عمومی مسکن مهر به مبلغ دو هزار میلیارد ریال در قانون بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور منظور شد.

اصلاح اساسنامه صندوق نوآوری و شکوفایی نیز در جلسه دولت به تصویب هیأت وزیران رسید. این اساسنامه در راستای حمایت از شرکت‌های و مؤسسات دانش‌بنیان و تجاری‌سازی نوآوری‌ها و اختراعات قبلاً در دولت تصویب شده بود.

کمیسیون امور زیربنایی، صنعت و محیط زیست نیز گزارشی در خصوص «لایحه خاک» به هیأت دولت ارایه داد.

در این لایحه به تبیین وظایف وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، نیرو و سازمان حفاظت محیط زیست برای مدیریت پایدار منابع خاک از قبیل تهیه نقشه‌های خاک و طبقه‌بندی‌های اراضی در مقیاس یک بیست و پنج هزارم برای خاک‌های زراعی و باغی و اقدامات لازم برای کنترل کیفیت مطالعات خاک‌شناسی و جلوگیری از انجام مطالعات موازی در این زمینه و ایجاد بانک ملی اطلاعات خاک کشور و پایش کمی و کیفی منابع خاک کشور و تهیه ضوابط ناظر به استفاده از انواع کود، آفت‌کش و سم اختصاص یافته است.

همچنین وظایف سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص تکالیف آن سازمان برای جلوگیری از آلودگی خاک و تخریب خاک نیز از جمله مواد پیش‌بینی شده در این لایحه است.

انتهای پیام

کد N618078

وبگردی