آفتاب

ادامه اعتراضات به کشته شدن دانش آموزان در مکزیک/ کشف هویت یک قربانی

ادامه اعتراضات به کشته شدن دانش آموزان در مکزیک/ کشف هویت یک قربانی

اعتراضات علیه کشته شدن 43 دانش آموز مکزیکی در حالی ادامه دارد که کمیته تحقیق از شناسایی هویت یکی از قربانیان خبر می دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، نتایج آزمایش ها بر روی بقایای دانش آموزان کشته شده توسط گروه های تبهکار مکزیکی از شناسایی هویت یکی از این قربانیان حکایت دارد. بر این اساس "الکساندر مورا" یکی از 43 دانش آموزی است که از ماه سپتامبر ناپدید شده است.

در همین حال اعتراضات به ناکارآمدی نیروهای پلیس و فساد موجود در دستگاه قضایی این کشور همچنان ادامه دارد. امروز شماری از اعضای خانواده دانش آموزان قربانی نیز در جمع معترضان حضور داشتند. پدر یکی از دانش آموزانی که پسرش در میان قربانیان است گفت شناسایی هویت آنها به معنای این نیست که والدین به گوشه ای می روند و گریه می کنند بلکه خواستار اجرای عدالت هستند.

این در حالی است که فشارها به "انریکه پنا نیتو" رئیس جمهوری مکزیک برای مشخص کردن سرنوشت دانش آموزان ناپدید شده افزایش یافته است. دولت می گوید این نوجوانان پس از ربوده شدن به قتل رسیده اند و اجساد آنها به آتش کشیده شده است.

گفتنی است روز گذشته نیز هزاران نفر با راهپیمایی در خیابان های مکزیکو سیتی خواستار پاسخگویی نهادهای مسئول در مورد این جنایت شدند.

کد N617934

وبگردی