آفتاب

تدابیر شدید امنیتی در کشمیر برای ورود نخست وزیر هند

تدابیر شدید امنیتی در کشمیر برای ورود نخست وزیر هند

پلیس هند امروز (یکشنبه) گفت، هزاران مامور دولت در سراسر منطقه کشمیر هند مستقر شدند تا سپر امنیتی را برای نخست وزیر این کشور که قرار است برای انتخابات محلی در این منطقه سخنرانی کند، فراهم کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، یکی از افسران ارشد پلیس در ایالت جامو- کشمیر گفت: مقامات به دنبال حملات شبه نظامیان در روز جمعه به یکی از مقرهای ارتش و دیگر اهداف که 21 تن از جمله شش مهاجم در آن کشته شدند، تدابیر احتیاطی بیشتری را اتخاذ کرده‌اند.

تک تیراندازها بر روی پشت بام‌ها در شهر سرینگر جایی که نارندرا مودی، نخست وزیر هند قرار است در یکی از استادیوم‌های ورزشی سخنرانی انتخاباتی انجام دهد، مستقر شده‌اند.

نیروهای امنیتی همچنین موانع فلزی را بر سر جاده‌ها قرار داده، وسایل نقلیه را بررسی کرده و مسافران و عابران پیاده را مورد بازرسی بدنی قرار می‌دهند.

وی افزود: به طور کلی نخست وزیران اهداف ارزشمندی هستند در نتیجه ما نباید از هیچ مساله‌ای غفلت کنیم.

گروه‌های جدایی‌طلب در کشمیر از سال 1989 میلادی با حکومت هند مبارزه می‌کنند. بیش از 68 هزار تن در ناآرامی‌ها و سرکوب نظامی هند که فعالیت جدایی‌طلبان را به طور گسترده سرکوب کرده، کشته شدند.

سرتیپ سوپراتا ساها، فرمانده ارشد ارتش هند امروز گروه شبه نظامی "لشکر طیبه" مستقر در پاکستان را متهم به انجام حملات روز جمعه کرد.

هند همچنین لشکر طیبه را برای حمله سال 2008 میلادی به شهر بمبئی که در آن 166 تن کشته شدند مقصر می‌داند.

این در حالی است که لشکر طیبه هیچ نوع بیانیه‌ای را در این خصوص صادر نکرده است.

سرتیپ ساها به خبرنگاران در شهر سرینگر گفت: شکی وجود ندارد که مهاجمان به شدت تروریست‌ها را آموزش می‌دهند. حملاتی همچون حملات روز جمعه بدون برنامه‌ریزی، نقشه، هماهنگی و همکاری غیر ممکن است.

اخیرا در کشمیر هند که در حال برگزاری انتخابات محلی برای انتخاب یک مجمع قانون گذار منطقه‌ای است، حملات متعددی صورت گرفته است. در ماه گذشته میلادی مودی دو بار به این منطقه دعوت شده است.

با این حال این ناآرامی‌ها باعث هراس رای دهندگان نشده و مقامات می‌گویند میزان شرکت رای دهندگان در دو مرحله نخست انتخابات حدود 70 درصد بوده است.

هند و پاکستان از سال 1947 میلادی برسر ادعای حاکمیت در کشمیر دو بار با یکدیگر وارد جنگ شدند.

هند، پاکستان را به حمایت از شبه نظامیان با در اختیار گذاشتن سلاح و آموزش متهم می‌کند در حالی که اسلام آباد مرتبا این ادعاها را رد کرده و می‌گوید که تنها ازهدف این شبه نظامیان حمایت دیپلماتیک دارد.

انتهای پیام

کد N617741

وبگردی