آفتاب

50 هزار کشته و 80 میلیارد دلار خسارت حاصل یک دهه جنگ پاکستان با تروریسم

50 هزار کشته و 80 میلیارد دلار خسارت حاصل یک دهه جنگ پاکستان با تروریسم

دولت پاکستان اعلام کرد که این کشور در جنگ با تروریسم در یک دهه گذشته متحمل 80 میلیارد دلار خسارت مالی شده و و 50 هزار قربانی داده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری هند، در سال 2001 پاکستان به جنگ تحت رهبری آمریکا با تروریسم پیوست و همچنان در حال جنگیدن با شبه نظامیان است.

روزنامه اکسپرس تریبون آمریکا گزارش داد که در گزارشیبه پارلمان این کشور تاکید شده است که پاکستان در 10 سال گذشته در جریان جنگ با تروریسم متحمل 80 میلیارد دلار خسارت مالی و 50 هزار نفر قربانی شده است. این روزنامه جزئیات مربوط به خسارات مالی را منتشر نکرد.

این روزنامه به نقل از مریم اورنگزیب، یک مقام پارلمان این کشور گزارش داد: وزارت کشور و کنترل مواد مخدر پاکستان تنها در پنج سال گذشته قربانی شدن دست کم 11 هزار و 285 نفر را در جریان مبارزه با تروریسم، ثبت کرده است.

در این گزارش آمده است: در پنج سال گذشته بیش از 28 هزار و 561 نفر نیز در انفجارهای مختلف متحمل جراحت شده‌اند.

وزیر کشور پاکستان خاطرنشان کرد که گروه‌های افراط‌گر در 10 سال گذشته در راستای ایدئولوژی‌های خود در سراسر پاکستان فعال بوده‌اند.

شیخ صلاح‌الدین، قانونگذار مجلس پاکستان پیشتر تقاضای جزئیات خسارات برآورد شده علیه پاکستان در جنگ با تروریسم را مطرح کرده بود.

انتهای پیام

کد N617691

وبگردی