آفتاب
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی:

راهپیمایی اربعین قدرت‌نمایی اسلام ناب در برابر اسلام آمریکایی است

راهپیمایی اربعین قدرت‌نمایی اسلام ناب در برابر اسلام آمریکایی است

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به عظمت راهپیمایی اربعین گفت: راهپیمایی اربعین قدرت‌نمایی اسلام ناب در برابر اسلام آمریکایی است.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به عظمت راهپیمایی اربعین گفت: راهپیمایی اربعین قدرت‌نمایی اسلام ناب در برابر اسلام آمریکایی است.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، محمد نبی حبیبی،که در پایان نشست دبیران این حزب سخن می‌گفت، با اشاره به شرکت همه مذاهب اسلام و حتی ادیان دیگر در این راهپیمایی عظیم بیان داشت: راهپیمایی اربعین می تواند آغازی برای راهپیمایی بزرگ جهانی علیه ستم و استبداد و استکبار جهانی باشد و مسیر تاریخ معاصر می‌تواند از مسیر این راهپیمایی بگذرد. این راهپیمایی نماد بزرگ جهانی شدن اسلام با تکیه بر فرهنگ اهل بیت(ع) است. ما با فرهنگ نبوی و علوی به عنوان اصلی‌ترین نسخه اسلام می‌توانیم بر نسخه های بدلی اسلام غلبه کنیم. اصولاً واقعه عاشورا و اربعین حسینی متعلق به همه انسانها است.

حبیبی با اشاره به پدیده داعش و حرکتهای تکفیری تصریح کرد: اتاق فکر جریان تکفیری در رژیم صهیونیستی است که با مشارکت فکری آمریکا و انگلیس اداره می‌شود. هدف آنها در هم شکستن مقاومت و ایجاد حاشیه امن برای رژیم خونخوار صهیونیستی و اشغالگر قدس است. لذا راهپیمایی اربعین بزرگترین مانور قدرت در برابر نسخه جعلی اسلام آمریکایی در جوامع اسلامی است.

وی افزود: کسانی که از جهان اسلام در این راهپیمایی حضور پیدا می‌کنند پیام مظلومیت امام حسین(ع) و یاران او را به جوامع خود می‌برند و خود را آماده ظهور منجی عالم بشریت می‌کنند.

وی با اشاره به 16 آذر روز دانشجو اظهار داشت: در این روز بزرگ، رژیم پهلوی سه دانشجوی دانشگاه تهران را در پیش پای ورود نیکسون به تهران ذبح کرد تا از جنبش دانشجویی زهر چشم بگیرد.

حبیبی با اشاره به حرکت هوشیارانه دانشجویان در فاصله 4 ماهه از کودتای آمریکایی 28 مرداد اظهار داشت: روز دانشجو روز مبارزه با استکبار جهانی به ویژه آمریکاست. کسانی که بخواهند استکبارستیزی این روز را کمرنگ کنند با آمریکا و نیکسون در ریختن خون سه دانشجوی شهید این روز بزرگ سهیم هستند.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی همچنین با اشاره به اینکه یک وجه دیگر روز 16 آذر مبارزه با استبداد است، گفت: مبارزه با استبداد یکی از مهمترین وظایف حرکت دانشجویی است. ملت ما استبداد پهلوی را سرنگون و نظام مقدس جمهوری اسلامی را مستقر کرد و نقش دانشجویان ما در این مورد نقش مهمی بوده است عده‌ای با نیرنگ و تردستی می‌خواهند با تکیه بر روز 16 آذر روز دانشجو به اسم جنبش دانشجویی استبداد را برگردانند. اینها همان کسانی بودند که در 18 تیر 78 و حوادث خونین فتنه سال 88 در پی بازگشت استبداد به داخل بودند آنها با نفی جمهوریت نظام و ایستادن در برابر رای ملت با غرب در نبرد طراحی شده سرویسهای امنیتی دشمن و بنیادهای آمریکایی از جمله سوروس، زمزمه بازگشت به دوران استبداد را می‌خواستند رقم زنند. خوشبختانه ملت با بصیرت در برابر این پدیده ایستاد و آنها را رسوا کرد.

وی ادامه داد: عده‌ای در فتنه 88 خیال سوء استفاده از ظرفیت دانشجویی و دانشگاهی را در سر می‌پروراندند که بیداری و بصیرت خود دانشجویان و دانشگاهیان این توطئه را خنثی کرد.

حبیبی تاکید کرد: نباید اجازه داد کسانی که با قیام تاریخی 9 دی ملت ایران مجبور به فرار شدند و به دامن اربابان آمریکایی پناه بردند امروز لباس مبدل بپوشند و بیایند در دانشگاه همان طرح‌های خائنانه براندازی را بازتولید کنند.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد بودجه 94 و کاهش قیمت نفت گفت: کاهش قیمت نفت هم فرصت است هم تهدید، دولت باید از این فرصت برای رفع تهدیدهای اقتصادی استفاده کند. عملیاتی کردن سیاستهای اقتصاد مقاومتی و دیدن آن در بودجه 94 راه حل درست رفع تهدیدها و بهره‌مندی صحیح از فرصت‌ کاهش قیمت نفت است.

وی افزود: میلیاردها دلار طی سه دهه گذشته در صنعت نفت سرمایه‌گذاری شده است بدون آنکه ارزش افزوده آن به طور ملموس در اقتصاد ملی دیده شود. اگر نیمی از آن را ما در کشاورزی و صنایع و به ویژه صنایع بسته‌بندی سرمایه‌گذاری می‌کردیم امروز ایران نه تنها نیازی به واردات محصولات کشاورزی نداشت بلکه قطب کشاورزی منطقه بود.

حبیبی با اشاره به اینکه هنوز مجلس لایحه خروج از رکود را بررسی و تصویب نکرده است، اظهار داشت: دولت باید در بودجه 94 راهکارهای خروج از رکود را با عدد و رقم ببیند. یعنی دولت همه آنچه را که به اقتصاد کشور در سال 94 مربوط است در بودجه 94 ببیند. هر گونه لایحه متمم به معنای این است که بودجه 94 بودجه کل کشور نیست کما اینکه بودجه 93 هم این اشکال بزرگ را داشت.

وی همچنین در مورد تبرئه حسنی مبارک از جنایات و خیانت‌هایی که به ملت مصر کرده بود، گفت: تبرئه مبارک برای جهان اسلام و ملت مصر عبرت‌آموز است. رئیس جمهور منتخب ملت را به اعدام محکوم می‌کنند و یک دیکتاتوری که 30 سال ملت مصر را در برابر صهیونیستها تحقیر کرده و در انقلاب مصر افراد کثیری را کشته و مجروح کرده است، تبرئه می‌کنند. ملت مصر باید این ننگ را از دامن انقلاب پاک کند و دوباره به میدان التحریر برگردد.

حبیبی در مورد قیام سیاهپوستان در ایالتهای آمریکا نیز خاطر نشان کرد: همانطور که اوباما گفته است؛ «مردم آمریکا امروز احساس بی عدالتی می‌کنند» برای همین به خیابانها آمده‌اند. دوت آمریکا باید برای رفع ظلم و ستم به ملت خود پاسخگو باشد.

وی با اشاره به شعار راهپیمایی‌های بزرگ در کلان‌شهرهای آمریکا گفت: راهپیمایی‌های بزرگ سیاه‌پوستان در آمریکا نمادی از فروپاشی نظم سیاسی در این کشور است. میلیونها تن امروز در خیابانهای آمریکا فریاد می زنند آمریکا ناقض حقوق بشر است. با این اوصاف چگونه آمریکا مدعی حقوق بشر در دیگر کشورهاست.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در پایان تجدید انتخاب حضرت آیت الله یزدی را به ریاست جامعه مدرسین و انتخاب حضرت آیت الله موحدی کرمانی را به دبیرکلی جامعه روحانیت مبارز تبریک گفت و این دو انتخاب را اقدامی مبارک برای تقویت وحدت بین وفاداران به انقلاب اسلامی دانست.

انتهای پیام

کد N617669

وبگردی