آفتاب

تهدید چینی‌ها علیه تایوان

تهدید چینی‌ها علیه تایوان

به دنبال شکست حزب حاکم تایوان در انتخابات شهرداری، یکی از ژنرال‌های سابق ارتش چین هشدار داد پکن مشکل تایوان را برای مدت طولانی حل نشده باقی نخواهد گذاشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، لیو جینگ سانگ، یکی از ژنرال‌های سابق ارتش و رئیس سابق آکادمی علوم نظامی چین در کنفرانسی سالانه به روزنامه "گلوبال تایمز" گفت: دولت چین از اینکه در رابطه با حل مساله تایوان به زور متوسل شود، ترسی ندارد. مساله تایوان برای مدت طولانی حل نشده باقی نخواهد ماند. ما احتمال استفاده از زور را کنار نمی‌گذاریم. براساس قانون در صورت لزوم استفاده از اقدامات نظامی نیز گزینه‌ای برای حل این مساله است.

وی در سال 1997 میلادی از بخش نیروهای عملیاتی ارتش آزادی بخش خلق چین بازنشسته شد.

این ژنرال سابق گفت: هر کسی که قدرت سیاسی را در تایوان به دست گیرد باید بداند که تنها راه برای این جزیره حفظ توسعه روابط دوستانه میان دو طرف و نهایتا برقراری اتحاد مجددا میان چین و تایوان است.

تایوان و چین در پایان جنگ داخلی سال 1949 میلادی از یکدیگر جدا شدند اما پکن همچنان مدعی است که این جزیره بخشی از خاک کشورش است و اگر لازم باشد با استفاده از زور اتحاد مجددا را برقرار می‌کند.

حزب حاکم "کومینتانگ" تایوان در انتخابات شهرداری شکست خورده و پنج تا از شش شهرداری بزرگ این جزیره را از دست داد؛ شکستی که باعث شد تا جیانگ یی هوا، نخست وزیر این کشور استعفا داده و مایینگ جئو، رئیس جمهوری تایوان از ریاست حزب حاکم کناره گیری کند.

اقدام حزب حاکم کومنتانگ در برقراری روابط بهتر با پکن یکی از اصلی‌ترین دلایل شکست این حزب در انتخابات شهرداری بود.

لیو جینگ سانگ گفت: چین در مواجه با این تغییر و تحولات سیاسی در تایوان از این طوفان نترسیده و اقدامات مقابله‌ای و احکام جدیدی را اتخاذ کرده است.

انتهای پیام

کد N617628

وبگردی