آفتاب

شناسایی 1024 موقوفه حوزوی در کشور

شناسایی 1024 موقوفه حوزوی در کشور

معاون اداری مالی حوزه‎های علمیه، از احصای یکهزار و 24 موقوفه حوزوی در کشور خبر داد و گفت: از این میزان پنج درصد به درآمد برای حوزه مبدل شده‎اند.

معاون اداری مالی حوزه‎های علمیه، از احصای یکهزار و 24 موقوفه حوزوی در کشور خبر داد و گفت: از این میزان پنج درصد به درآمد برای حوزه مبدل شده‎اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، حجت‎الاسلام والمسلمین آبادی پیشه در همایش "وقف و حوزه‎های علمیه" افزود: در این میان، بسیاری از این موقوفات نه تنها درآمدی ندارند و نیازمند بازسازی هم هستند؛ بخش دیگری از آنها در تملک غیر است، بخش دیگری از آنها وقف چند منظوره است و... .

دبیر کمیته وقف حوزه‎های علمیه یادآور شد: امروزه بیش از هزار طلبه بی‎بضاعت از سوی مرکز مدیریت حوزه و سازمان اوقافف که تا به حال به زیارت حرم رضوی نرفتند به این زیارت مشرف شدند.

آبادی پیشه خاطرنشان کرد: 40 عنوان وقف برای حوزه علمیه تدوین شده است که از آن جمله می‎توان به وقف آموزشی، ترویج طلاب، مسکن طلاب و... اشاره کرد؛ تبیین احکام وقف یکی از کارهای ما در این کمیته بود زیرا بسیاری از مردم با احکام این حوزه آشنایی نداشته و ندارند.

معاون اداری مالی حوزه‎های علمیه، وقف را یکی از مهمترین منابع مالی برای استقلال حوزه ذکر کرد و گفت: سخنان مقام معظم رهبری و امام راحل راهگشای ما در این عرصه است.

آبادی پیشه با اشاره به فعالیت‎های کمیته وقف حوزه‏‌های علمیه در سال‌های اخیر افزود: یکی از فعالیت‎های ما در این مدت، سفر به استان‎های مختلف کشور و گردآوری اطلاعات موقوفات حوزوی است.

دبیر کمیته وقف حوزه‎های علمیه اظهار کرد: با این تفاسیر اطلاعات خوبی از میزان فعالیت‎های صورت گرفته در عرصه احیای موقوفات حوزوی انجام شده که این اطلاعات در تصمیم گیری‎های آتی بسیار موثر خواهد بود.

معاون اداری مالی حوزه‎های علمیه تصریح کرد: یک سری از مدارس علمیه کشور غیر برخوردار وقفی در حوزه احصا شده است، که در این حوزه سعی شد که مدارس علمیه برخوردار و غیر برخوردار را احصا کرده و برای پوشش مالی این حوزه‌های غیربرخوردار برنامه ریزی می‌شود.

انتهای پیام

کد N617570

وبگردی