آفتاب

درخواست دولت پاکستان از عمران خان برای توقف تظاهرات

درخواست دولت پاکستان از عمران خان برای توقف تظاهرات

دولت پاکستان از رهبر حزب جنبش تحریک انصاف خواسته تا تظاهرات اعتراضی علیه دولت را پیش از مذاکرات متوقف کرده و جوی سازنده را برای از سرگیری این مذاکرات به وجود آورد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری پی.تی.آی، پرویز رشید، وزیر اطلاعات پاکستان در جریان نشستی در شورای مدیریت فدرال که گروهی از اتحادیه خبرنگاران فدرال پاکستان است، گفت: تظاهرات با مذاکره همخوانی ندارد باید تظاهرات متوقف شود تا شرایط برای مذاکرات فراهم گردد من از عمران خان، رهبر اپوزیسیون جنبش تحریک انصاف پاکستان می‌خواهم تا دست از این تظاهرات بردارد.

همچنین یکی از مقام‌های این جنبش اپوزیسیون با واکنش به صحبت‌های این وزیر گفت: طی چند ماه گذشته هیچ خشونت و درگیری غیرمنتظره‌ای رخ نداده و شرایط برای برگزاری مذاکرات مساعد بوده است.

با وجود اعلام علنی هر دو طرف به تمایل برای از سرگیری مذاکرات، اپوزیسیون و دولت اسلام آباد همچنان یکدیگر را به مانع تراشی برای انجام این مذاکرات متهم می‌کنند.

در همین حال عمران خان نیز اعلام کرد که برنامه خود برای برگزاری راهپیمایی بزرگ 18 دسامبر و به تعطیلی کشاندن کشور ادامه خواهد داد.

این حزب همچنین اعلام کرده که روز دوشنبه و در فیصل آباد دست به راهپیمایی می‌زند، شهری که قطب صنعتی و پارچه بافی پاکستان محسوب می‌شود.

انتهای پیام

کد N617486

وبگردی