آفتاب

یک عضو ارشدحزب ندای ایرانیان: ما حزبی اصلاح‌طلب و وفادار به اصول آن هستیم

یک عضو ارشدحزب ندای ایرانیان: ما حزبی اصلاح‌طلب و وفادار به اصول آن هستیم

یک عضو ارشد حزب ندای ایرانیان گفت:حزب ندای ایرانیان یک حزب اصلاح‌طلب و همواره به اصول و مرام اصلاح‌طلبی حول محور دیدگاه‌های آقای خاتمی وفادار خواهد ماند.

مجید فراهانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان اینکه تاسیس حزب ندای ایرانیان تلاش جمعی از جوانان تحول خواه کشور است که برای سازمان‌یابی و فعالیت شناسنامه‌دار سیاسی گرد هم آمده‌اند، گفت: این جوانان در تحولات اخیر سیاسی کشور نقش محوری ایفا کردند و امروز می‌خواهند تجربیات خود را در قالب یک سازمان سیاسی متشکل و قدرتمند به منصه ظهور برساند.

وی افزود:‌ جوانان همواره پرچم‌دار و پیش‌قراول تغییرات دموکراتیک در کشور بودند و تجربه نشان داده که هر زمان جوانان روشنفکر تحول خواه، فرصت سازمان‌یابی پیدا کردند توانسته‌اند نشدنی‌ترین کارها را در کشور به سرانجام برسانند چنانچه شاهد بودیم دوم خرداد 76 به مدد سازمان‌یابی همین جوانان متشکل در دانشگاه‌ها رخ داد و مگر نه این بود که وقوع انقلاب اسلامی و حتی اداره‌ی جنگ تحمیلی نیز بر دوش همین جوانان برومند ایران اسلامی بود.

این عضو موسس حزب ندای ایرانیان در ادامه گفت: بدنه اجتماعی ندای ایرانیان، خیل عظیم جوانان اصلاح طلبی است که متناسب با تغییرات اجتماعی و مقتضیات زمان فعلی تلاش دارند تا همراه با بازسازی گفتمان اصلاحات به ایفای نقش تاریخی خود بپردازند و حرکت در مدار منافع مردم و پافشردن بر ابعاد مختلف فرایند توسعه در کشور از اصولی است که سرلوحه کارمان قرار دارد و به همین دلیل معتقدیم در دوران جدید ضروری است نوسازی گفتمان اصلاحات در سه حوزه گفتار، پندار و رفتار انجام پذیرد.

فراهانی خاطرنشان کرد:‌ اگر تنها فایده حضور حزب ندای ایرانیان تاکنون همین تثبیت ضرورت نوسازی گفتمان اصلاحات در میان نخبگان باشد به هدف کوتاه مدت خود دست پیدا کرده‌ایم.

وی در پاسخ به سوالی درباره‌ی نوع نگاه نسل اول اصلاح طلب و برخی از گلایه‌های مطرح شده از سوی آنان نسبت به حزب ندای ایرانیان گفت: حزب ندای ایرانیان یک حزب اصلاح طلب است. هم به واسطه افراد فعال در آن و هم به واسطه اهداف و مواضعی که تاکنون اعلام نموده است و ما خودمان را در چارچوب پارادایم اصلاح طلبی تعریف کرده‌ایم و البته در این راه، از تجربیات و درس‌های فعالان متاخر اصلاح طلب بهره مندیم. همچنانکه نیوتن گفت : "اگر من افق را دورتر از دکارت می‌بینم بدان خاطر است که بر دوش غولهایی چون ارسطو و افلاطون سوارم"، ما نیز بر دوش نسل‌های گذشته اصلاحات ایستاده‌ایم و به همین دلیل افق های نو و جدید را پیش روی خود می بینیم.

فراهانی با بیان این که ما نگاهی به تحولات و مقتضیات زمان و تجربیات سال های اخیر خصوصا تجربیات دولت اصلاحات و وقایع بعد از آن داریم، خاطر نشان کرد:‌ معتقدیم علاوه بر انباشت تجربیات گذشته، مقتضیات زمان نیز انبوه تجربیات و درس آموخته‌ها را در اختیار ما قرار می‌دهد تا بتوانیم حرکت خود را پخته‌تر و با هزینه‌ی کمتر جلو ببریم و در این مسیر نگرانی و دغدغه توسعه همه جانبه کشور یک لحظه از خاطر ما کنار نمی‌رود.

وی در ادامه این گفت‌وگو با بیان اینکه ما هیچ گونه انشقاقی از اصلاح طلبان پیدا نکرده‌ایم، گفت:‌ ما حرکت خود را تداوم‌بخش راه اصلاحات و وامدار حرکت اصلاحی ملت ایران می دانیم و حزب ندای ایرانیان یک حزب اصلاح طلب و همواره به اصول و مرام اصلاح‌طلبی حول محور دیدگاه‌های آقای خاتمی وفادار است.

این عضو ارشد حزب ندای ایرانیان همچنین درباره‌ی جایگاه صادق خرازی در این حزب و اخبار منتشر شده درباره‌ی او گفت: آقای دکتر خرازی یکی از اعضای ارزشمند هیات موسس حزب است و البته همانند سایر اعضای موسس حزب در جهت ارتقا تشکیلاتی و فکری مجموعه می کوشد. خدمات و فعالیت های ایشان در چارچوب اصلاحات کاملا روشن است به گونه ای که از ابتدای خیزش نوین اصلاحی مردم ایران و دوم خرداد 76 همواره مددکار دولت اصلاحات و رافع مشکلات و چالش‌های آن بوده و هیچ دیدگاه و منش غیر اصلاح‌طلبانه‌ای را از جانب ایشان سراغ نداریم.

وی در پاسخ سوالی درخصوص فرایند انتخاب شورای مرکزی، دبیرکل و سایر ارکان حزب تاکید کرد: در حال حاضر دو محور کلان ساختاردهی تشکیلاتی و نیز فعالیت منسجم فکری در دستور کار حزب است و در این راستا بر روی مرام‌نامه و اساسنامه حزب کار می‌کنیم تا آن را به کمیسیون ماده 10 احزاب برای صدور پروانه نهایی حزب ارائه دهیم. ان‌شاءالله کنگره حزب در زمستان 93 برگزار می‌شود و در آن شورای مرکزی انتخاب و مسئولان سایر ارکان همچون دبیرکل نیز بر این اساس به انتخاب کنگره معین خواهند شد.

انتهای پیام

کد N617461

وبگردی