آفتاب
رئیس موسسه پژوهشی تمدن و توسعه اسلامی در روز دانشجو؛

در اصول و مبانی انقلاب٬ اصلاح‌طلب و اصولگرا نداریم

در اصول و مبانی انقلاب٬ اصلاح‌طلب و اصولگرا نداریم

اصول و مبانی انقلاب اسلامی مربوط به اهل بیت می‌باشد و نباید طوری باشد که هرکسی با کوچک‌ترین نارضایتی بتواند به این اصول و مبانی حمله کند و ما در این اصول و مبانی اصلی اصولگرا و اصلاح‌طلب نداریم بلکه این اصول ثابتی است و غیرقابل تحول و تغییر است. بنابراین بحث ها باید بر سر روش ها و مدیریت ‌ها باشد.

رئیس موسسه پژوهشی تمدن و توسعه اسلامی در مراسم روز دانشجو که توسط بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت در این دانشگاه برگزار می شد٬ گفت: انقلاب اسلامی دارای 4 رکن اصلی است از جمله استقلال آزادی جمهوریت و اسلام که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بحث درباره این 4 رکن آغاز شده است که ما با توجه به این اصول در حال شکل‌گیری نوعی گفتمان در سطح جهان شده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدعباس نبوی افزود: بحث اصلی من این است که در فضای سیاسی هر چند ممکن است الگوها و روش‌های مدیریتی گوناگونی شکل بگیرد و هر کدام از اینها به موانع و مشکلاتی برخورد داشته باشند ولی این موضوع به گفتمان اصلی ربطی ندارد و هیچ گونه تجدیدنظری در این الگو پیش نخواهد آمد و ما بتوجه به این الگو توانسته‌ایم گفتمانی در جهان ایجاد کنیم که این قابل انکار نیست و حتی نخبگان کشورهای غربی همچون نیز بر این موضوع معترفند.

نبوی گفت: اصول و مبانی انقلاب اسلامی مربوط به اهل بیت می‌باشد و نباید طوری باشد که هرکسی با کوچک‌ترین نارضایتی بتواند به این اصول و مبانی حمله کند و ما در این اصول و مبانی اصلی اصولگرا و اصلاح‌طلب نداریم بلکه این اصول ثابتی است و غیرقابل تحول و تغییر است. بنابراین بحث ها باید بر سر روش ها و مدیریت ‌ها باشد.

رئیس موسسه پژوهشی تمدن و توسعه اسلامی گفت: من در اینجا تاکید می‌کنم اگر کسی به دنبال تغیر و تحول در مبانی اصلی این اصول است بداند کسانی برای حفاظت از این اصول ایستاده و محافظت می‌کنند و ا ین اصول و الگو تغییر و تحول‌پذیر نیست و اگر کسی بخواهد در این اصول زاویه جدید ایجاد کند ما آن را انحراف می‌دانیم. هر چند در عرصه روش‌ها و مدیریت می‌تواند شکل‌های مختلفی به خود داشته باشد.

نبوی اضافه کرد: اگر کسانی به این امید بسته‌اند که در رقابت‌های سیاسی بتوانند تحولی در این اصول ایجاد کنند٬ بدانند این کار ناشدنی است و مبانی انقلاب اسلامی و نظام و حاکمیت اسلامی جزء این گفتمان است.

وی در پایان گفت: از اینجا عرض می‌زنم این مبانی و اصول در هیج مذاکره‌ای قابل معامله نخواهد بود.

کد N617422

وبگردی