آفتاب

تظاهرات هزاران برزیلی علیه دولت روسف و فساد برخی از مقامات

تظاهرات هزاران برزیلی علیه دولت روسف و فساد برخی از مقامات

حدود 5000 معترض برزیلی در شهر سائوپائولو در اعتراض به فساد دولتی و پیروزی مجدد دیلما روسف در انتخابات ریاست جمهوری به خیابان‌ها آمدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، راهپیمایی اعتراض‌آمیز برزیلی‌ها از سوی حامیان اپوزیسیون پشتیبانی شد و این پنجمین تجمعی است که طی هفته‌های اخیر از زمان ابقای دیلما روسف در مقام ریاست جمهوری در 26 اکتبر برگزار می‌شود.

به گفته پلیس برزیل، پس از وقوع تنش‌هایی حدود 400 تن از معترضان از شاخه اصلی اعتراضات جدا شدند و مسیر دیگری را پیمودند. یکی از سازمان‌دهندگان تظاهرات موسوم به "به خیابان‌ها بیایید" خواستار برگزاری اعتراضات صلح‌آمیز شد؛ این اقدام پس از آن مطرح شد که در جریان تظاهرات‌های پیشین برخی در حمایت از رژیم نظامی سابق راهپیمایی کردند.

معترضان اخیر که حدود 5000 تن بودند، از حمایت آئسیو نویس، رقیب شکست‌خورده دیلما روسف در انتخابات ریاست جمهوری برخوردار بودند و وی نیز با ارسال ویدیویی مردم را به شرکت در تظاهرات ترغیب کرد.

آئسیو نویس گفت: ما اعلام کرده‌ایم که رسوایی شرکت نفت پتروبراس بزرگترین پرونده فساد مالی در تاریخ برزیل است اما لیست فسادهای دولتی در حال افزایش است و ما متوجه شده‌ایم که فساد تنها در پتروبراس رخ نداده است.

شرکت نفت دولتی پتروبراس غول نفتی برزیل است که اخیرا به دلیل فاش شدن رسوایی‌های مالی گسترده آن، بسیاری از تجار سرشناس بازداشت شده‌اند و از آن زمان دولت روسف تحت فشار قرار گرفته است تا سیاستمدارانی که در این رسوایی سهمی داشته‌اند، معرفی کند. طبق اطلاعات منتشر شده، ده‌ها تن از سیاستمداران و متحدان روسف در ازای انعقاد قرارداد، مبالغ هنگفتی دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام

کد N617397

وبگردی