آفتاب

سفر عزام احمد به قاهره برای بررسی راه‌های ادامه مذاکرات آتش‌بس

سفر عزام احمد به قاهره برای بررسی راه‌های ادامه مذاکرات آتش‌بس

عضو کمیته مرکزی جنبش فتح و رئیس هیات فلسطینی در مذاکرات غیرمستقیم آتش بس با رژیم صهیونیستی طی سفری چند روزه وارد قاهره پایتخت مصر شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایرن (ایسنا)، به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع آگاه فلسطینی، عزام احمد به عنوان رئیس فراکسیون پارلمانی جنبش فتح به منظور مشارکت در نشست پارلمان عربی به قاهره سفر کرده است که قرار است تا روز 11 دسامبر ادامه داشته باشد.

این منابع در عین حال خاطرنشان کردند که احمد در جریان این سفر با مسئولان برجسته مصری نیز دیدار و درباره ادامه مذاکرات غیرمستقیم آتش بس میان طرفین فلسطینی و صهیونیستی گفتگو خواهد کرد.

این مذاکرات از زمان انفجار کرم القوادیس در ماه اکتبر گذشته به تعلیق درآمده است؛ به ویژه که اوضاع امنیتی در منطقه شمال سیناء آرام شده است.

طرف فلسطینی تلاش دارد با ادامه مذاکرات غیرمستقیم آتش بس زمینه تسریع در روند بازسازی غزه و تامین سرپناه برای صدها خانواده غزه‌ای؛ به ویژه که فصل سرما در راه است و باید با دستیابی به توافق دائمی، زمینه تثبیت آتش بس در نوار غزه فراهم شود.

منابع فلسطینی خاطرنشان کردند که احمد در این دیدارها آمادگی هیات فلسطینی برای از سر گیری مذاکرات آتش بس را اعلام خواهد کرد.

انتهای پیام

کد N617379

وبگردی